آتلیه اندیشه نو ، عضو تایید شده تجارت الکترونیک اول

 

آتلیه عکاسی فرش و گلیم

آتلیه عکاسی فرش های دست باف ابریشمی و قیمتی

آتلیه عکاسی فرش های دست باف ابریشمی و قیمتی

برای مشاهده صفحه های اجتماعی ما ، روی آیکون های زیر کلیک کنید

عضویت در کانال رسمی آتلیه اندیشه نو   عضویت در صفحه اینستاگرام آتلیه اندیشه نو     عضویت در کانال ویدئو آتلیه اندیشه نو در آپارات     عضویت و مشاهده ویدئو های آتلیه اندیشه نو در یوتوب    صفحه آتلیه اندیشه نو در فیس بوک   صفحه تویتر آتلیه اندیشه نو    صفحه رسمی گوگل پلاس آتلیه اندیشه نو

برای دانلود و مشاهده لیست قیمت و تعرفه خدمات روی لینک زیر کلیک کنید

لیست قیمت و تعرفه خدمات فیلمبرداری و عکاسی سمینار و همایش و صنعتی و …

آتلیه عکاسی فرش و گلیم

Carpet Photography by Andisheh No – عکاسی تبلیغاتی از فرش توسط آتلیه عکاسی اندیشه نو

یکی از مهارت های اندیشه نو استدیو در خلق عکس صنعتی و نمایش محصول در یک نگاه به بازار هدف است .

به گونه ایی که نقاط قوت کالا که قابل رویت است بدون توضیح گویا باشند .
مجموعه اندیشه  نو استودیو در سال ۱۳۸۹ در این دفتر خود در شرق تهران فعالیت حرفه ای خود را آغار نمود .

هدف این گروه از ابتدا تلاش جهت پیشرفت کشور در هنر عکاسی صنعتی ، تبلیغاتی و ایجاد رضایت برای صاحبان مشاغل و صنایع با ارائه خدمات هنری ، تبلیغاتی خاص بوده است ؛

بطوریکه با تلفیق علم و هنر ایرانی ، تمام خواسته مشتریان به نحو احسنت برآورده شود .

لذا خلاقیت و کیفیت از ویژگی های بی بدیع اندیشه نو استودیو بوده که با بهره‌ گیری از تجربه و پشتکار به چشم انداز های خود که ثبت تصاویر خلاق جهت معرفی و برجسته سازی کالا ، خدمات ، مکان با هدف تبلیغات است نائل آید .

استودیو عکاسی حرفه ای از فرش و گلیم دست باف و ماشینی

استودیو عکاسی حرفه ای از فرش و گلیم دست باف و ماشینی

به خوبی می دانیم که هر کالایی برای مطرح شدن ، نیاز دارد که خوب دیده شود .

آن هم برای کالای ارزشمند و هنری مانند فرش دستباف که می بایست به درستی و شایستگی و کاملا هنرمندانه تمام زیبایی ها و ظرافت های آن برای علاقمندان هنر فرش ، نمایش داده شود و به واقعیت نزدیک شود آن چنان که مخاطب حس کند فرش در مقابل دیدگانش قرار دارد .

یکی از خدمات لاگچری راه اندازی تیم حرفه ای عکاسی با حضور عکاسان مجرب و متخصص در حوزه فرش می باشد که هدف و کارشان تلاش برای خوب دیده شدن است.

آتلیه عکاسی فرش و گلیم اندیشه نو

مزایای عکاسی حرفه ای از فرش

– معرفی فرش ها و استفاده از تصاویر آن در نمایشگاه های داخلی و خارجی به صورت کاتالوگ

– استفاده از تصاویر فرش ها در بروشورهای تبلیغاتی

– نمایش تصاویر هنری از فرش ها در شبکه های اجتماعی

– ارسال تصاویر فرش برای مشتریان خارجی و یا تجار خارج از کشور

 

صفحه اینستاگرام‌ ما :
Instagram.com/andisheh_no

وب سایت ما :
Www.andisheh-no.com

صفحه تلگرام‌ ما :
T.me/andishehno94

استودیو عکاسی حرفه ای از فرش و گلیم دست باف و ماشینی

استودیو عکاسی حرفه ای از فرش و گلیم دست باف و ماشینی

در راستای خدمت رسانی با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان عزیز ، کارشناسان این مجـموعه در صورت لـزوم در تمام مراحل مختلف از ایده پردازی گرفته تا کارهای نهایی و پـایـانی در کنار شما خواهند بود و تا جلب رضایت شما تلاش خواهیم کرد .
مفتخر هستیم که حرفه ای ترین فضای ممکن ، متشکل بهترین عکاسان صنعتی و تبلیغاتی کشور همراه با بهترین تجهیزات عکس برداری را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم .
از شما عزیزان دعوت می کنیم تا از بخش های مختلف سایت بازدید کنید و برای شروع یک همکاری پایدار با ما تماس بگیرید .

 

قالی یا فرش نوعی گستردنی بافته شده از الیاف پنبه ، پشم و در بعضی موارد ابریشم است که معمولاً برای پوشش زمین به کار می‌رود .

به دست بافتهٔ پُرزدار و گره‌دار قالی اطلاق می‌شود .

از آنجا که قالی و فرش همیشه نقش‌های زیبا بر خود داشته‌اند، امروزه به جنبهٔ تزئینی آن نیز توجه می‌شود.

از سال ۱۳۹۳ به بعد شهر تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان معرفی و این اثر ماندگار در میراث ملموس یونسکو با شماره ۰۰۳۸۳ ثبت گردید.

ریشه‌شناسی واژه‌های مربوط به گستردنی‌ها
در زبان پهلوی واژه‌های گوناگونی برای اشاره به انواع گستردنی‌ها به کار برده می‌شد: برای قالی نفیس از بَت یا بوپ، برای نمد و فرش از نمت استفاده می‌شد و برای فرش و بستر از ویستَرْگ که از ویستردن (wistardan) گرفته شده که در فارسی امروز، گستردن گفته می‌شود.

اما واژهٔ قالی یا غالی از نام شهری به نام قالین (اصل نام شهر مشخص نیست هرچند قلعه و نه شهری وجود دارد که به انگلیسی غالین جاکار و بِرداوان می‌نامند و در خود ارمنی برداوان می‌گویند) در ارمنستان که در آن دوران بخشی از ایران باستان بوده‌است، گرفته شده‌است.[۳] البتّه فرهنگ لغت عمید کلمهٔ قالی را برگرفته از کلمهٔ ترکی قالین به معنای فرشِ پُرزدار که با نخ و پشم به رنگهای مختلف بافته می‌شود، معنی کرده‌است.

معنای «بوب» در لغتنامه دهخدا چنین آمده‌است:

فرش و بساط خانه… فرشی که آن را انبوب نیز گویند… در ارمنی، بوب و پهلوی، بوپ. در تاریخ طبری از ابوجعفر محمد بن جریر طبری (حدود ۲۶۶–۳۱۰) و ترجمه و تألیف ابو علی محمد بلعمی (۳۲۵) واژه «بساط» مترادف فرش آمده‌است. در آنجا از «فرش بهارستان» سخن می‌رود که در حملهٔ اعراب به ایران از کاخ تیسفون بدست آمده‌است.

در معجم البلدان از یاقوت حموی (اوایل سده هفتم هجری قمری) چنین می‌آید: «بساطی یافتند از دیبا، شصت آرش اندر شصت آرش».

در نُزهَه القُلوب حمدالله مستوفی (۷۵۰) از قول ابوعون صاحب کتاب الذیج چنین آمده‌است: «در قالی‌قلا فرشی بافته می‌شود که آن را قالی نامند و قالی نسبت اختصاری است به شهر قالی‌قلا و قالی‌قلا شهری است در ارمنستان کبیر… از عهد انوشیروان، هنوز ارمنستان بدست ایرانیان بود تا اسلام آمد…

«ارمینیاغس» یکی از مردم ارمنستان زمام حکومت… را در دست گرفت. پس از وی زنی به حکومت رسید بنام «قالی» و شهری ساخت و آن را «قالی‌قاله» نامید که به معنای احسان است.»

فرش هنر زنده و ایرانی است که دارای قدمت بسیار بوده و از دیرباز به عنوان تحفه‌ای گرانمایه به حساب می‌آمده است و همواره توانسته شکوه و جلال خود را در گذر ایام حفط نماید و حتی پس از ورود اسلام به ایران و اسلام آوردن ایرانیان ، هنر فرش‌ بافی خود را با آداب اسلام تطبیق داده و به عنوان هنری اسلامی مطرح می‌گردد .

در فراز و نشیب‌های تاریخ سیاسی اجتماعی ایران ، هنر فرش‌بافی نیز همچون سایر هنرهای زمان خود دست‌خوش تغییر و تحولاتی گشته است .

در دوران قاجار که یکی از مهمترین و پرفراز و نشیب ترین دوران‌های حکومتی ایران است ، فرش نیز دچار تحولات گسترده‌ای شده است .

قسمتی از این تحولات که با ورود عکاسی به ایران آغاز می‌گردد ، زمینه‌ای را برای تأثیرپذیری و تأثیرگذاری این دو هنر به ظاهر مجزا نسبت به یکدیگر فراهم می‌کند .

 

تاریخ عکاسی در ایران ، تقریبا پیشینه‌ای همپای ظهور این پدیده در جهان دارد . سیر پیدایش و تحول این پدیده در ایران که با حمایت خاص شخص ناصرالدین شاه همراه بوده است ، موجب رشد ، ترقی و توسعه این فن و هنر در سال‌های آغازین خود در ایران شده است .

 

با ورود عکاسی به ایران پس از چندی شاهد تأثیرات این هنر بر سایر هنرها از جمله هنر صنعت فرش هستیم .

نفوذ تصویر بر روی فرش ، کندتر از سایر هنرها بوده زیرا قالی وسیله‌ای بود برای استفاده روزمره در خانه و هم برای عبادت در مساجد ، با این حال اولین نشانه‌های هجری قمری بر روی برخی از موضوعات تصویری در قرون ده و یازده برای قالی‌ها پدید آمد .

عکاسی در این دوران (قاجار) تغییراتی را در عملکرد ِفرش‌ها به وجود آورد به گونه‌ای که فرش از جنبه کاربردی خارج شده و جنبه‌های تزئینی نیز به خود می‌گیرد .
نصب قالیچه و از جمله آن قالیچه‌های تصویری بر روی دیوار ، دگرگونی‌هایی را در کاربرد فرش به وجود آورده .

این کاربرد تازه، قالیچه را از روی زمین و زیر پا به روی دیوار منتقل کرد و آن را به صورت تابلوی نقاشی درآورد .
از تأثیرات دیگر عکاسی بر فرش ایجاد تغییراتی در طرح و نقش فرش‌ها است .

به طوریکه باید گفت ، عکس و عکاسی موجب شد تا موضوعات تازه‌ای وارد هنرهای تصویری دوران قاجار شود .

این تأثیر گذاری در قالیچه‌های نقش شاهی ، فرش‌های مشروطه و سایر قالیچه‌های تصویری دیده می‌شود .

در بین قالیچه‌های شاهی ، تصویر هیچ پادشاهی به اندازه تصویر احمدشاه مورد استفاده قالیبافان نقاط مختلف کشور قرار نگرفته است .

منشأ الهام همه این قالیچه‌ها ، عکس است .

از مهمترین رخ دادهای اواخر دوره قاجار وقوع انقلاب مشروطه بود .

در طول انقلاب مشروطه، عکاسی نیز حضوری فعال داشت و شخص‌های سیاسی و انقلابی درگیر در این واقعه ، عکس خویش را با فرش‌های زیبایی به تاریخ سپردند.

 

آتلیه عکاسی فرش و گلیم اندیشه نو ، حرفه ای و با کیفیت

 

ذوق و خلاقیت هنری هر ملتی از سنتها ، فرهنگ‌ها ، گسترۀ تمدنی ، حوزۀ زیست محیطی و جغرافیایی آن ملت ریشه و الهام می‌گیرد .

سرزمین ایران مهد تمدن چندین‌ هزارساله است و مهمترین ابزار حفظ هویت این تمدن ، هنر و فرهنگ آن است که در فراز و نشیبهای گوناگون همواره زنده مانده و در کنار آموزه های اسلامی ، محتوا و شکلی جدید پیدا کرده است.

از جمله هنرهایی که در سرزمین ایران به مرور زمان به حد کمال رسیده و ذوق هنرمند ایرانی در پهنه آن فرصت تجلی فراوان یافته ، هنر قالیبافی است .

 

هنری دیرین و ارزشمند که خود به تنهایی می تواند سخنگویی خوش بیان از تمدن و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی باشد و میراثی کهن که پاسداشت آن وظیفه همه ایرانیان است .

 



ارسال نظر


18 − دوازده =