استودیو آتلیه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

 

آتلیه عکاسی صنعتی و عکس تبلیغاتی

آتلیه عکاسی صنعتی و عکس تبلیغاتی

برای مشاهده صفحه های اجتماعی ما ، روی آیکون های زیر کلیک کنید

عضویت در کانال رسمی آتلیه اندیشه نو   عضویت در صفحه اینستاگرام آتلیه اندیشه نو     عضویت در کانال ویدئو آتلیه اندیشه نو در آپارات     عضویت و مشاهده ویدئو های آتلیه اندیشه نو در یوتوب    صفحه آتلیه اندیشه نو در فیس بوک   صفحه تویتر آتلیه اندیشه نو    صفحه رسمی گوگل پلاس آتلیه اندیشه نو

 

برای دانلود و مشاهده لیست قیمت و تعرفه خدمات روی لینک زیر کلیک کنید

لیست قیمت و تعرفه خدمات فیلمبرداری و عکاسی سمینار و همایش و صنعتی و …


برای مشاهده ویدئو ها روی آنها کلیک کنید در زیر

آتلیه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

ارتباط با بخش فروش و مشاوره عکاسی صنعتی و عکس صنعتی
جهت انجام هر گونه مشاوره و راهنمایی رایگان در خصوص عکاسی صنعتی و عکس صنعتی

و نیز دریافت پیش فاکتور میتوانید بصورت مستقیم با شماره های ثابت و همراه مندرج در بخش تماس با ما حاصل فرمایید .

پروژه های اجرایی

تعدادی از پروژه های اجرا شده توسط عکاسی تبلیغاتی و صنعتی اندیشه نو در اسلاید شو بالا موجود میباشد .
عکس های کامل و با سایز بزرگتر را می توانید در قسمت نمونه کارها مشاهده کنید .

 

مختصری از استودیو عکاسی صنعتی و تبلیغاتی اندیشه نو

استودیو عکاسی صنعتی ، و عکاسی تبلیغاتی و تجاری اندیشه نو

با توجه به بهره گیری از نیروهای کارآمد و عکاسان حرفه ای صنعتی و تبلیغاتی مجرب

و با در  اختیار داشتن مدرنترین تجهیزات عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

در کنار رتوش عکس صنعتی و عکس تبلیغاتی و با تکیه بر پشتوانه عظیم کارفرمایان بنام کشور در سالهای اخیر ،

توانسته است خود را به عنوان برند برتر در زمینه عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی کشور مطرح نماید .

خدمات عکاسی صنعتی , عکاسی تبلیغاتی و تجاری استودیو عکس صنعتی اندیشه نو شامل :

عکاسی صنعتی , عکاسی تبلیغاتی از محصولات , عکاسی از خط تولید ,عکاسی خودرو

عکاسی مد و پوشاک , عکاسی مواد و صنایع غذایی , عکاسی معماری , عکاسی از سمینارها و رویدادهای مختلف میباشد .

تعرفه قیمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
عکاسی صنعتی بدلیل طیف گسترده محصولات قیمت ثابتی ندارد
و بر اساس شرایطی که در پایین اذکر شده و همچنین حساسیت مشتری در کیفیت ، قیمت ها متغییر میباشد

مواردی که همکاران ما در تماس تلفنی جهت ارائه قیمت از شما خواهند پرسید از این قرار است :

۱- تعداد دقیق عکس های سفارشی و یا محصولات
۲- جنسیت محصولات
۳- اندازه دقیق و وزن محصولات
۴- مکان دقیق اجرای پروژه (در صورتی که عکاسی در محل شما انجام شود)

برای دیدن نمونه کارهای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به بالای همین صفحه مراجعه نمایید .

توجه :

به دلیل کپی برداری های گسترده از سایت استودیو اندیشه نو توسط همکاران ما در سرتاسر ایران ،

این مجموعه هرگونه استفاده بدون اجازه کتبی از مطالب و یا تصاویراین سایت را پیگیری قانونی خواهد نمود .

 

مراحل کاری تخصصی

مدیریت و اصلاح رنگها
رفع ایرادات
تصحیح زوایا
رفع بی نظمی ها
آشکار سازی بافت های چوبی
برش و سایه گذاری
عکسبرداری با تکنیک MULTI FOCUS
عکسبرداری با تکنیک LITTLE PLANET
عکسبرداری با تکنیک HIGH SPEED
عکسبرداری با تکنیک PANORAMA
عکسبرداری با تکنیک HDR

 

خدمات قابل ارائه :

عکاسی تبلیغاتی از محصولا

عکاسی صنعتی و گروهی از محصولات

عکاسی تبلیغاتی از محصولات پلاستیکی

عکاسی صنعتی با موضوع روند آزمایشکاهی

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از کارخانه

عکاسی تبلیغاتی از کالای خواب

عکاسی تبلیغاتی از لوازم آرایشی

عکاسی صنعتی از ظروف

عکاسی صنعتی معماری

عکاسی صنعتی از کف پوش

عکاسی از محصولات
عکاسی از محیط رستورانی
عکاسی طلا و جواهر
عکاسی خودرو
عکاسی از استیل و کروم
عکاسی از خط تولید
عکاسی از مواد غذایی
عکاسی تکنیکی
عکاسی از بلور و شیشه
عکاسی پوشاک

 

برای مشاهده ویدئو ها روی آنها کلیک کنید در زیر

عکاسی محیطی
عکس مفهومی
عکس هنری
عکاسی معماری
عکاسی لوازم خانگی
عکاسی محیط آزمایشگاه
عکاسی محصول پلاستیکی
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی مرکز پزشکی
عکاسی مبلمان

مشتریان

وب سایت http://www.andisheh-no.com را در سال ۸۹ برای ارتباط با کارفرمایان ارجمند راه اندازی کردیم .

در طول این مدت تلاش زیادی نمودیم تا با خلاقیت و نو آوری تصاویری متفاوت و با بهترین کیفیت عرضه نماییم

و از ثبت تصاویر تکراری خود داری شد .

در صورت بازدید از نمونه کارهای موجود در سایت ، به این مهم پی خواهید برد .

این شیوه کار باعث شد تا بتوانیم مشتریهایی ، به نام و ارزشمند جذب نماییم .

مشتریان برتر عکاسی صنعتی از محصولات ، خدمات و خطوط تولید

از مشتریان خوبی که طی سال ۱۳۸۹ تا به امروز

ما را با حمایت های بی دریغشان و با سفارشهای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی خود یاری نموده اند ،

نهایت تشکر را داریم

 

برخی دیگر از خدمات ما :

عکاسی صنعتی از محصولات استیل
عکاسی صنعتی از خط تولید
عکاسی صنعتی از معدن
عکاسی صنعتی میز ال سی دی
عکاسی از موتور سیکلت
عکاسی فرش
عکاسی کاشی سرامیک

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش پروژه عکاسی صنعتی ،

لطفا با شماره تلفن درج شده در بخش تماس با ما تماس حاصل فرمایید .

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی یکی از شاخه های عکاسی می باشد

که به سفارش یک سازمان صنعتی صورت می پذیرد و به ثبت فرایندهای تولید ، محصولات ، سازمان کار ،

کارکنان و یا تجهیزات سازمانی می پردازد .

عکس صنعتی ممکن است با مقاصد داخلی ( به عنوان مثال اداری و یا روابط صنعتی )

و یا خارجی ( به عنوان مثال تبلیغات یا روابط عمومی ) بکار گرفته شود .

استودیو اندیشه نو مفتخر است بعنوان یک مجموعه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به ارائه بهترین کیفیت ،

عشق و شور فراوان در اجرا و مجموعه ای متعهد در میان بزرگترین تولیدکنندگان کشور شهرت یافته است

خدمات عکاسی تجاری ما عبارتند از :

عکاسی صنعتی از محصولات برای ارائه در کاتالوگ ، بیلبورد و وب سایتها
عکاسی از خط تولید کارخانجات و فضای داخلی شرکتها (محیطی-پرسنل)
عکاسی تبلیغاتی برای برندها
عکاسی خودرو
عکاسی پوشاک
عکاسی مواد غذایی
عکاسی مبلمان و دکوراسیون داخلی
عکاسی از سمینارها و رویدادهای مختلف

همانطور که میدانیم عکاسی حرفه ای صنعتی میبایست توانایی شرکت شما ،

خدمات و محصولات تولیدیتان را با بهترین شرایط ممکن کیفی معرفی نماید

ما مفتخریم که حرفه ای ترین فضای ممکن ، متشکل از اساتید دانشگاه های هنر ،

فارغ التحصیلان رشته های مرتبط و بهترین تجهیزات عکسبرداری را برای شما عزیزان فراهم نموده است.

در راستای سیاست های استودیو اندیشه نو همانا ارائه بهترین خدمات عکاسی صنعتی

با کیفیت و با هزینه های منطقی است ،

کارشناسان این مجموعه در صورت لزوم در تمام مراحل مختلف از ایده پردازی گرفته

تا کارهای نهایی کامپیوتری در کنار شما خواهند بود تا جایی که رضایت شما برآورده گردد.

در پایان از شما عزیزان دعوت میکنیم تا از پروژه های عکاسی صنعتی انجام شده

توسط این مجموعه بازدید نمایید و برای شروع یک همکاری پایدار با ما تماس بگیرید .

برای مشاهده ویدئو ها روی آنها کلیک کنید در زیر

خدمات استودیو اندیشه نو

عکاسی خودرو
عکاسی صنعتی
عکاسی از محصولات
عکاسی از استیل
عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات
عکاسی از خط تولید
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی از مواد غذایی
عکاسی طلا و جواهر
عکاسی مبلمان
عکاسی دکوراسیون داخلی
عکاسی پوشاک
عکاسی معماری
عکاسی از سمینارها
آموزش عکاسی
اجاره استودیو
رتوش و منی پیولاسیون
مدلها و پرسناژها
طراحی کاتالوگ
! Professionals always look for professionals

استودیو اندیشه نو مفتخر است برای به تصویر کشیدن ذهنیت و ایده های هنرمندان ایرانی

( مدیران هنری شرکت های تبلیغاتی ، گرافیستها ، طراحان صنعتی ، طراحان لباس و … )

بهترین امکانات و تجهیزات روز دنیا همانند دوربین های دیجیتال سینار ، هسلبلاد ،

دوربینهای آنالوگ مامیا و سیستمهای نورپردازی پروفوتو ، برونکالر

و بهترین نرم افزارهای دیجیتال دارک روم که در هالیوود مورد استفاده قرار میگیرد را گردهم آورده است .

برخی از مزایای دوربینهای قطع متوسط دیجیتال هسلبلاد :
– بزرگترین اندازه حسگر دنیا ( حداقل ۲ برابر حسگرهای دوربین های کانن EOS 5D MARKII )
– بالاترین کیفیت تولید تصاویر تا ۲۰۰ مگاپیکسل
– بالاترین تفکیک رنگ ( ۱۶bit )

 

مدیریت رنگ در استودیو اندیشه نو

همیشه بدست آوردن  تصاویری با رنگهای دقیق در کنار کیفیت بالا

مورد درخواست سفارش دهندگان و مسئله ای چالش برانگیز برای عکاسان بوده است.

متاسفانه باید گفت یکی از فاکتور های مهم در کیفیت پایین محصولات چاپی ،

نبود استاندارد مدیریت رنگ در میان ۹۹٪ عکاسان صنعتی و تبلیغاتی کشور ما میباشد.
خوشبختانه از بدو شروع به کار استودیو اندیشه نو ،

مدیریت رنگ یکی از اساسی ترین سیاست های این مجموعه بوده است

بگونه ای که پس از صرف هزینه های زیاد در تکمیل تجهیزات ویژه ،

توانسته ایم اختلاف رنگ محصولات چاپیکه از فایلهای عکاسی شده

توسط این مجموعه بدست آمده را در مقایسه با اصل محصول به حداقل ممکن به میزان ۵٪ برسانیم

که این خود تحولی بزرگ در استاندارد سازی عکاسی صنعتی و تبلیغاتی میباشد .
بدین ترتیب سفارش دهندگان از هر طیفی ( نقاشان ، هنرمندان ، شرکت های تبلیغاتی و تولیدکنندگان)

اطمینان خاطر خواهند داشت که ریسک هزینه های زیاد چاپ به حداقل رسیده

و داشتن محصولات چاپی با کیفیت بالا تضمین خواهد شد .

 

فاکتور های تاثیر گذار در قیمت گزاری عکاسی صنعتی
سفارش دهندگان گرامی ،

شایان ذکر است که جهت تکمیل شدن اطلاعات شما در مورد نحوه قیمت گذاری

در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی توسط عکاسان حرفه ای و  استودیو های عکاسی فاکتورهای تاثیر گذار  به شرح زیر به شما ارائه میگردد .

تجربه : تجربه به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار همیشه مطرح میباشد .

بدین معنی که عکاسان با سابقه دستمزد بیشتری دارند

و همیشه تولید کنندگان مهم در کشور نیز بدلیل ریسک کمتر و نتیجه بهتر ، با عکاسان باتجربه کار می کنند .

دانش : عکاسانی که تحصیلات آکادمیک در زمینه عکاسی دارند دستمزد بالاتری دارند .

تجهیزات : یکی دیگر از فاکتورهای مهم تجهیزاتی است که عکاس در اختیار دارد ،

هرچه این تجهیزات گران قیمت تر باشند هزیه های عکاسی بالاتر خواهند بود .

فراموش نفرمایید که تجهیزات گرانقیمت در کیفیت فایل ، نورپردازی و سرعت ارئه پروژه تاثیر گذار میباشند .

اندازه : هرچه سایز محصولات بزرگتر باشند بدلیل لزوم استفاده از مکان عکسبرداری وسیع تر ،

تجهیزات ویژه و زمان بیشتر عکسبرداری هزینه های عکاسی بالاتری برای سفارش دهندگان خواهد داشت .

وزن : در عکسبرداری صنعتی و تبلیغاتی در استودیو  هرچه وزن محصولات سنگین تر باشد

بدیل زمان بیشتر عکسبرداری و نیاز به منابع انسانی بیشتر ، قیمت عکاسی بالاتر خواهد بود .

جنسیت : قیمت عکاسی از محصولات با جنسیت های خاص همانند استیل ، شیشه و فلزات

بدیل لزوم استفاده از تجهیزات نورپردازی خاص و زمان بیشتر عکسبرداری ،

بالاتر از قیمت عکاسی از محصولات دیگر میباشد .

مکان عکاسی : هر چه مکان عکسبرداری از محل استقرار عکاس دورتر باشد ،

هزینه های عکاسی بالاتر خواهند بود .

تعداد فریم (عکس) : هرچه تعداد عکسهای سفارشی از طرف تولیدکنندگان بیشتر باشد ،

هزینه های عکاسی هر فریم در مجموع کمتر محاسبه میگردد .

 

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی میبایست تمام خصوصیات یک عکس حرفه‌ای را دربرگیرد

و به مولفه‌های مهم دیگری نیز نیازمند است .

هدف از عکاسی صنعتی تنها معرفی کالا نیست بلکه تشویق و ترغیب مشتری به خرید و استفاده آن از محصول است .

به بیان ساده‌تر عکس تبلیغاتی می‌بایست بیننده را به خرید کالا ترغیب کند ٬

درست به مانند یک ‌تیزر‌ ! ‌اما‌ با‌ راه‌ و ‌روشی‌ متفاوت …

 

عکاسی صنعتی | آتلیه تخصصی

عکاسی صنعتی به شاخه ای از عکاسی گفته می شود

که وظیفه ان به نمایش گذاردن دقیق و کامل و باکیفیت محصول یا پروداکت می باشد ٬

در این شاخه از عکاسی ، عکاس با استفاده از تججهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل

تلاش می کند تا حد امکان تصوری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند

که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذارده شود .

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی میبایست تمام خصوصیات یک عکس حرفه‌ای را دربرگیرد

و به مولفه‌های مهم دیگری نیز نیازمند است .

هدف از عکاسی صنعتی تنها معرفی کالا نیست بلکه تشویق و ترغیب مشتری به خرید و استفاده آن از محصول است.

به بیان ساده‌تر عکس تبلیغاتی می‌بایست بیننده را به خرید کالا ترغیب کند

درست به مانند یک ‌تیزر‌! ‌اما‌ با‌ راه‌ و ‌روشی‌ متفاوت …

عکاسی در لغت به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است

و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته می‌شود .

این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود

که ترکیبی از دو کلمهٔ یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است .

بنابراین ، فتوگرافی به معنای نقش کردن با نور است .
عکاسی یعنی ثبت و ایجاد یک تصویر ؛

که در دو مرحله انجام می‌شود :

نخست ، بدست‌ آوردن تصویر به وسیلهٔ دوربین و ثبت آن روی نگاتیو (فیلم) یا گیرنده تصویر الکترونیکی

و دوم، ظاهر کردن تصویر مخفی حاصل از دوربین عکاسی و پایدارکردن آن .

در این فرآیند ، دریافت و ثبت نور بر روی یک سطح حساس به نور ،

مانند نگاتیو یا گیرنده تصویر ، باعث می‌شود الگوهای نوری بازتابیده شده

یا ساطع شده از اشیا بر روی سطح حساس به نور (نقره کلرید یا گیرنده) تأثیر گذارد و باعث ثبت تصاویر گردد .

 

عکاسی دارای سه جنبهٔ علمی ، صنعتی و هنری است ؛

به‌عنوان یک پدیدهٔ علمی متولد شد ، به‌شکل یک صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر تثبیت شد .

عکاسی توسط یک فرد کشف و تکمیل نشده‌است ، بلکه نتیجهٔ تلاش بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف

و اکتشافات و نوآوری‌های آنان در طول تاریخ است و سال‌ها قبل از اختراع عکاسی ،

اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته‌است اما اولین تصویر لیتوگرافی نوری در سال ۱۸۲۲ میلادی توسط مخترع فرانسوی ،

ژوزف نیسه فور نیپس تولید شد و پس از آن توانست عکسی دائمی از طبیعت به نام اصطبل و کبوترخانه را خلق کند .

او با همکاری لوئی داگر ، آزمایش‌هایی را بر ترکیبات نقره براساس یافته‌های یوهان هاینریش شولتز انجام دادند

و داگر در سال ۱۸۳۷ توانست روش داگرئوتایپ را اختراع کند .
تئوری عکس رنگی سه‌رنگ ، توسط جیمز کلرک ماکسول در سال ۱۸۵۵ پیشنهاد شده بود .

برپایهٔ نظریهٔ او ، نور مرئی از سه رنگ اساسی قرمز، سبز و آبی، تشکیل شده‌است .

پس فیلمی از سه لایه ساخت که هر لایهٔ آن نسبت به یکی از سه رنگ‌های اولیه حساس بود

و توانست نخستین عکس‌ رنگی را در سال ۱۸۶۱ به ثبت برساند .
جورج ایستمن در سال ۱۸۸۴ میلادی فیلم رول را که فیلمی از جنس پلاستیک آغشته به امولسیون ژلاتینی است

را ابداع کرد و با ساخت دوربین جعبه‌ای در سال ۱۸۸۸، عکاسی را برای مردم عادی مقرون به صرفه نمود

و تحول مهمی در عکاسی ایجاد کرد.

ادوین لند نوعی دوربین آنالوگ ظهور فیلم فوری موسوم به دوربین پولاروید را اختراع کرد

که بلافاصله پس از عکسبرداری ، نسخهٔ چاپ‌شدهٔ عکس را پرینت می‌کردند

و عکس گرفته‌شده یک دقیقه بعد و در مدل‌های جدیدتر تا چند ثانیه بعد ، قابل رویت بود .
در عکاسی آنالوگ ، باید تمامی تدبیرات اعمّ از: اصلاح رنگ، نور و کنتراست را قبل از نوردهی انجام داد .

چون تقریباً بعد از نوردهی و ظهور فیلم ، در این خصوص کار زیادی نمی‌شود انجام داد .

ظهور در عکاسی به معنای مواجهه دادن فیلم عکاسی یا کاغذ عکاسی با مواد شیمیایی است

که باعث تبدیل شدن فیلم به یک تصویر منفی ( نگاتیو ) یا مثبت ( اسلاید ) ،

و یا کاغذ به تصویر عکس می‌شود در حالی که عکاسی دیجیتال

به فرآیند ثبت تصاویر به وسیلهٔ دریافت و ثبت نور برروی سطح حساس به نور سنسور الکترونیکی گفته می‌شود .

الگوهای نوری بازتابیده شده یا ساطع شده از اشیاء بر روی سطح حساس به نور سنسور

تأثیر می‌گذارد و باعث ثبت تصاویر می‌گردد .
تاریخچه عکاسی :

عکاسی توسط یک فرد کشف و تکمیل نشده‌است ،

بلکه نتیجهٔ تلاش بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف و اکتشافات و نوآوری‌های آنان در طول تاریخ است .
سال‌ها قبل از اختراع عکاسی ، اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته‌است ؛

موزی ، ارسطو و اقلیدس در سدهٔ ۵ و ۴ پیش از میلاد نحوهٔ کارکرد دوربین سوراخ سوزنی را شرح داده‌ بودند .

در یونان باستان عقیده بر این بود که نور از چشم به سمت اشیا می‌تابد و بازتاب آن باعث دیدن می‌شود .

ارسطو و اقلیدس با استفاده از تئوری سوراخ‌سوزنی تلاش کردند خلاف آن نظریه را ثابت کنند ؛

آن‌ها در پشت دوربین‌های سوراخ سوزنی صفحه‌ای نیمه‌مات قرار می‌دادند

تا تصویر بازتاب‌شدهٔ روی آن با چشم دیده شود .

در قرن ششم میلادی، آنتمیوس در آزمایش‌های خود از دوربین تاریکخانه‌ای استفاده کرد .
ابن هیثم تئوری دوربین سوراخ سوزنی را گسترش داد

و در مشاهدات خورشید گرفتگی خود از وسیله‌ای به نام «جعبه تاریک» استفاده کرده بود .

او برای نخستین‌ بار از دوربین سوراخ سوزنی و دوربین تاریکخانه‌ای

در آزمایش‌هایش جهت بررسی خواص نور پرداخت .

آلبرتوس ماگنوس در قرن سیزدهم میلادی نیترات نقره و ژرژ فابریسیوس نقره کلرید را کشف کرد .

و دانیل باربارو در سال ۱۵۶۸ میلادی نحوهٔ عملکرد دیافراگم و کارکرد عدسی در دوربین تاریکخانه‌ای را شرح داد .

ویلهلم هومبرگ در سال ۱۶۹۴ میلادی توضیح داد که نور چگونه برخی از مواد شیمیایی را تاریک می‌کند

و در سال ۱۸۰۲ میلادی توماس وجوود انگلیسی توانست بر روی سطح‌های حساس شده با نیترات نقره تصویر شفافی به دست آورد .

اتاق تاریک منجر به تکامل عکاسی و پیدایش دوربین عکاسی شد .

اتاق تاریک عبارت از اتاقی بدون پنجره‌ است که به جز روزنه‌ای که بر یکی از دیوارهای اتاق تعبیه شده ،

هیچ نوری به آن وارد نمی‌شود .

تصاویر یا چشم‌اندازهای روبه‌روی روزنه به صورت وارونه بر دیوار روبرویش بازتاب می‌یابد که قابل دیدن است .

بعضی از نگارگران از تصاویر بازتاب یافته به عنوان الگوی نقاشی استفاده می‌کردند .

بعدها این اتاق تاریک در ابعاد کوچک‌تر تبدیل شد به دوربین عکاسی شد

یعنی در برابر روزنه‌ای که وجود داشت مادهٔ حساس به نور قرار می‌دادند تا تصاویر بازتابش یافته ، ثبت و ضبط شوند .

اولین تصویر لیتوگرافی نوری در سال ۱۸۲۲ میلادی توسط مخترع فرانسوی ،

ژوزف نیسه فور نیپس تولید شد اما در هنگام رونوشت‌ برداری از بین رفت .

اما نیپس در سال ۱۸۲۶ دوباره توانست عکسی دائمی از طبیعت به نام اصطبل و کبوترخانه را خلق کند .

ولی زمان نوردهی این عکس هشت ساعت بود که زمان بسیار درازی است ،

و مشکل دیگر هم این بود که تصویر نگاتیو بود یعنی هرچه سفید بود را سیاه هرچه سیاه بود را سفید نشان می‌داد .

به همین دلیل او به دنبال یافتن فرآیند بهتری بود و با همکاری لوئی داگر ،

آزمایش‌هایی را بر ترکیبات نقره براساس یافته‌های یوهان هاینریش شولتز در سال ۱۸۱۶ میلادی انجام دادند ؛

در آن سال شولتز مشاهده کرد که مخلوطی از نیترات نقره و گچ در مقابل نور، تیره می‌شوند .
نیپس در سال ۱۸۳۳ میلادی درگذشت ؛

مطالعه تاریخچه عکاسی با آتلیه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی اندیشه نو

ولی داگر در سال ۱۸۳۷ توانست روش داگرئوتایپ را اختراع کند .

داگرئوتایپ بدین‌گونه بود که به صفحه‌ای نقره‌ای مدتی بخار ید داده تا نسبت به نور حساس شود ،

سپس آن را درون یک دوربین جعبه‌ای گذاشته و با برداشتن عدسی حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه

نور از شی موردنظر به صفحهٔ نقره‌ای تابانده می‌شد .

برای ظهور تصویر ، صفحه را در محلول جیوه با حرارت ۶۵ درجه قرار می‌داد

تا با چسبیدن ذرات نقره و جیوه ، عکس بوجود آید ؛

سپس صفحه را در آب سرد فرو می‌برد تا سطح آن پایدار گردد ،

در نهایت صفحه را در آب‌نمک (سدیم کلرید) قرار می‌داد و تصویر ظاهر می‌شد .

یکی از مشکلات روش داگرئوتایپ این بود که فقط می‌شد یک نسخهٔ پوزیتیو یا مثبت (عکس دائمی) از سوژه ثبت کرد .
در سال ۱۸۳۵ میلادی، چند ماه پس از اینکه نتیجهٔ آزمایش‌های لوئی داگر اعلام شد ،

شیمی‌دان انگلیسی ، هنری فاکس تالبوت گزارشی از روند عکاسی خود که آن را «طراحی نوری» نامیده بود منتشر کرد ؛

تالبوت این روش را در سال ۱۸۳۵ میلادی ابداع کرده بود اما آن را مخفی نگه داشت

و روش خود را کامل و در سال ۱۸۴۰ با عنوان کالوتایپ معرفی کرد .

در این روش، به‌جای استفاده از صفحات فلزی، از کاغذ حساس‌شده به نیترات نقره

با ترکیبی از سدیم کلرید و اسید گالیک استفاده کرد.

کاغذ حساس‌شده به مدت دو دقیقه نوردهی می‌شد

و پس از آن یک تصویر پنهان بوجود می‌آمد که آن‌ را با استفاده از پتاسیم یدید و سدیم سولفات

به صورت نگاتیو (منفی) در اندازه‌های کوچکتر ثبت می‌کرد .

سپس با استفاده از آن می‌شد نسخه‌های دائمی فراوانی در اندازه‌های مختلف تهیه کرد ؛

تا پیش از این عکاسان مجبور بودند صفحهٔ حساس را به اندازهٔ شی موردنظر بسازند و امکان تغییر در اندازه وجود نداشت .

تا سال ۱۸۶۰ میلادی روش داگرئوتایپ به کلی منسوخ شد و عکاسی مبتنی بر نسخه‌های نگاتیو و پوزیتیو جایگزین آن شد .

در سال ۱۸۳۹ جان هرشل با استفاده از سدیم تیو سولفات

روشی را برای تهیهٔ نسخهٔ نگاتیو روی شیشه ابداع کرد که به‌مرور جایگزین نگاتیوهای کاغذی شد .

تئوری عکس رنگی سه‌رنگ ، توسط جیمز کلرک ماکسول فیزیکدان انگلیسی در سال ۱۸۵۵ پیشنهاد شده بود .

برپایهٔ نظریهٔ او ، نور مرئی از سه رنگ اساسی قرمز ، سبز و آبی ، تشکیل شده‌است.

پس فیلمی از سه لایه ساخت که هر لایهٔ آن نسبت به یکی از سه رنگ‌های اولیه حساس بود

و توانست نخستین عکس‌ رنگی را در سال ۱۸۶۱ به ثبت برساند .
بالاخره در سال ۱۸۷۴، یک شرکت انگلیسی اولین شیشه‌های خشک عکاسی را به بازار عرضه کرد

و عکاسی جنبهٔ عملی به خود گرفت .

اما حمل و نقل مقدار زیادی شیشه، از لحاظ سنگینی و شکنندگی ، یکی از مشکلات پیش روی بود

تا اینکه در سال ۱۸۷۱ ریچارد مادوکس ، فیزیکدان و عکاس انگلیسی با ابداع فیلم عکاسی ژلاتینی ،

زمان عکسبرداری را کوتاه کرد و جابه‌جایی فیلم‌های عکاسی را راحت نمود که نقطهٔ عطفی در تاریخ عکاسی محسوب می‌شود .

 

مطالعه تاریخچه عکاسی با آتلیه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی اندیشه نو

جورج ایستمن آمریکایی در سال ۱۸۸۴ میلادی فیلم رول را که فیلمی از جنس پلاستیک آغشته به امولسیون ژلاتینی است

را ابداع کرد و با ساخت دوربین جعبه‌ای در سال ۱۸۸۸، عکاسی را برای مردم عادی مقرون به صرفه نمود

و تحول مهمی در عکاسی ایجاد کرد ؛

شعار تبلیغاتی کمپانی کداک برای دوربین‌هایش چنین بود که

«شما دکمه را فشار دهید ، بقیه‌اش را ما انجام می‌دهیم . »
در نوامبر ۱۹۴۸ ادوین لند نوعی دوربین آنالوگ ظهور فیلم فوری موسوم به دوربین پولاروید را اختراع کرد

که بلافاصله پس از عکسبرداری ، نسخهٔ چاپ‌شدهٔ عکس را پرینت می‌کردند

و عکس گرفته‌شده یک دقیقه بعد و در مدل‌های جدیدتر تا چند ثانیه بعد ، قابل رویت بود .

تصاویر دیجیتال در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی و در جریان پیاده‌کردن انسان در ماه ، تکامل پیدا کرد .

دستگاه‌های گیرندهٔ امواج آنالوگ ، اطلاعاتی که در مورد عکس از فضا ارسال می‌شد

را بسیار دشوار دریافت می‌کردند.

با دیجیتالیزه سیگنالها و تقویت آن‌ها ، پارازیتها حذف می‌شدند و تصاویر واضح بدست می‌آمد .

پیدایش عکاسی و رواج روش‌های گوناگون این فن در ایران ،

با اختلاف حدود سه سال از اعلام موجودیت عکاسی در فرانسه روی داده‌است .

اختراعات و انواع ابزار و تجهیزات عکاسی دو تا سه سال پس از اینکه به بازار می‌آمد

بطور هدیه بدست پادشاه ایران می‌رسید .

نخستین دستگاه‌های عکاسی به روش داگرئوتایپ ، به درخواست محمد شاه قاجار

از کشورهای روسیه و انگلیس به دربارِ ایران وارد شد

و در اواسط دسامبر سال ۱۸۴۲ میلادی ( پایان آذر سال ۱۲۲۱ خورشیدی ) نخستین عکسبرداری در ایران انجام گرفت .

 

خدمات مرتبط :
عکاسی صنعتی
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی مواد غذایی
عکاسی مد و پوشاک
عکاسی هوایی
عکاسی فضاهای صنعتی
عکاسی زیورآلات
عکاسی پانوراما
تعرفه خدمات عکاسی

موضوعات مرتبط :

تیزر تبلیغاتی
فیلم صنعتی | تبلیغاتی
آرم استیشن
تیزر موشن گرافیک
تعرفه خدمات فیلم صنعتی | تبلیغاتی
تعرفه خدمات تیزر تبلیغاتی

ساخت فیلم کوتاه و کلیپ به صورت سینمایی

 

با احترام

گروه هنری و خدماتی آتلیه اندیشه نو