چگونه یک مراسم عروسی خوب برگزار کنیم

چگونه عروسیمان را خاصتر برگزار کنیم

 

مقاله ای در رابطه با برگزاری یک مراسم عروسی خوب

چگونه یک مراسم عروسی خوب برگزار کنیم

 

روز عروسی تان روزی بوده است که هر دوی شما در حضور دوستان و فامیل شروع زندگی مشترکتان را جشن گرفتید. بنابراین این روز نشانگر شروع با هم بودن و در کنار هم مشکلات را پشت سر گذاشتن و ساختن یک زندگی است. مراسم سالگرد جشنی است که شما دوام عشق تان را در طی سالهای پس از عروسی جشن می گیرید.

هر مراسم سالگردی ارزش آن را دارد که به طرزی به یاد ماندنی جشن گرفته شود. مهم این است که این روز ارج نهاده شود و در خاطر بماند نه این که هزینه های سنگین پرداخت شود. وقتی هر سال به گونه ای سالگرد عروسی تان را گرامی بدارید در واقع همراهی، همدلی و یگانگی تان را تجدید کرده اید.

این پیشنهادات به شما کمک می کند تا جشن سالگرد عروسی تان برای هر دوی شما به یاد ماندنی شود. شما می توانید با استفاده از خلاقیت و روال زندگی خود موضوعات دیگری را هم در این مراسم بگنجانید:

بر روی تقویم خانه دور روز سالگرد عروسی تان خط بکشید.

با همسرتان در باره چگونگی برگزاری مراسم هم فکری داشته باشید.

حداقل از دو هفته پیش تر برای این روز برنامه ریزی کنید.

کیکی کوچک به شکل بالاترین طبقه کیک عروسی تان سفارش دهید.

یک عکس خانوادگی هر سال در چنین روزی بگیرید.

شمع هایی را که از روز عروسی تان باقی مانده ذوب کنید و در قالبی بزرگ یک شمع درست کنید و هر سال در سالگرد همان را روشن کنید.

اگر دسته گل عروسی تان را حفظ کرده اید آن را برای تزیین میز شام در روز سالگرد به کار ببرید.

یک پیشنهاد خوب برای بزرگداشت روز سالگرد عروسی این است که راهی بیابید تا تعطیلات آخر هفته را با هم تنها باشید. مثلا یک ماه عسل کوچولوی دیگر ترتیب بدهید.

  برگزاری جشن عروسی رومانتیک در زمستان

عروسی رویاهایتان حتما نباید در بهار یا تابستان باشد. یک مراسم عروسی در زمستان می تواند در حین خاص بودن، از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد. در ادامه به نکات قابل توجه برای برگزاری مراسم عروسی در زمستان خواهیم پرداخت.

هنگامی که تابستان شلوغ ترین ماه تالار ها برای مراسم عروسیست، بسیاری از زوج ها زمستان را برای مراسم عروسی خود انتخاب می کنند  ، ۱۳ درصد عروسی ها در زمستان برگزار می شوند، که ۱۱ درصد آن ها در حوالی کریسمس هستند. ۳۵ درصد عروسی ها در تابستان، ۲۹ درصد در بهار و ۲۳ درصد در پاییز برگزار می شوند.

هنگامی که در زمستان مراسم برگزار می کنید، دکوراسیون اهمیتی دو چندان پیدا می کند. از رنگ هایی مثل بنفش، سبز، و سرمه ای استفاده کنید. همچنین حتما از شمع های مختلف استفاده کنید تا حس گرما نیز به مهمانان القا شود.

از تزییناتی مثل گوی های شیشه ای و قندیل های ساختگی برای القای هر چه بیشتر حس زمستان بهره ببرید. روبان های مختلف، درختان کاج تزیین شده و پارچه های رنگی آویزان از سقف ها می توانند ایده های جالبی برای تزیینات و دکوراسیون باشند.

با استفاده از گل هایی که در زمستان به طور طبیعی موجود هستند، در هزینه ها صرفه جویی کنید. سعی کنید از رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی بیشتر استفاده کنید. تعدد گلدان ها باعث می شود حس گرمی و پویا بودن به  مهمانان منتقل شود.

سعی کنید ایده های خاص خودتان را اجرا کنید، برای مثال می توانید شومینه هایی بزرگ در محوطه تعبیه کرده، در کنار آن ها میز های سرو نوشیدنی قرار دهید تا مهمانان هنگامی که از گرمای آتش لذت می برند، بتوانند نوشیدنی هایی مثل شیرکاکائوی داغ یا چای نیز بنوشند.

اگر هوا برفیست یا احتمال می دهید که بارش برف در راه باشد، تعداد جای خالی پارکینگ را چک کنید تا به تعداد افرادی که دعوت شده اند جا برای پارک باشد.

برای مراسم شام غذاهایی مثل سوپ یا آش را حتما در برنامه داشته باشید، خوردن این مدل غذاها در سرمای زمستان بسیار لذت بخش است. حتما از ظرف های شمع دار برای دیس های غذا استفاده کنید، زیرا به دلیل سرمای هوا ممکن است غذاهایتان سریعا سرد شوند. اگر در کنار نوشیدنی ها یخ می گذارید، حتما بلافاصله بعد از شام مهمانان را با یک نوشیدنی گرم پذیرایی کنید.

نکاتی درباره اصلاح موی داماد

روز عروسی تان یکی از مهم ترین روزها در زندگی تان است. هم چنین از نظر ثبت وقایع و عکس ها در واقع مهم ترین روز محسوب می شود بنابر این مهم است که در این روز خیلی آراسته به نظر بیایید. البته که کوتاه کردن مو و آراستن آن باید از زمان های معمول دیگر، برنامه بیشتر و دقیق تری می خواهد. با رعایت این نکات می توانید در این روز بزرگ تا حد ممکن خوب و زیبا به نظر بیایید.

انتخاب اصلاح مویی به جا و مناسب

قاعده کلی این است که شما می خواهید با ظاهری رسمی در این مراسم ظاهر شوید. این رویدادی کاملا رسمی بنابراین ظاهرتان باید متناسب با آن باشد. باید از مدل موهایی که فقط به صورت زودگذر مد شده است اجتناب کنید. زیرا سال ها بعد زمانی که بخواهید عکس هایتان را به فرزندانتان نشان دهید خیلی قدیمی و از مدافتاده به نظر خواهید رسید. قاعده ای هست که می گوید برای اصلاح موی خود در عروسی تان خارج از شخصیت و منش و عادت خود رفتار نکنید. اگر به طور معمول موهایتان بسیار کوتاه است یا با ماشین می زنید هیچ اشکالی ندارد که یکی از مدل موهای خیلی کوتاه را برای خود انتخاب کنید. نامزدتان شما را با همین شکل دیده است و با همین شکل عاشقتان شده است، بنابراین انتخاب موی کوتاه خیلی هم به شما خواهد آمد.

برای اصلاح مو کدام آرایشگاه را انتخاب کنیم؟

اگر آرایشگری مخصوص دارید که همیشه به او مراجعه می کنید ترجیحا بهتر است برای روز عروسی تان نیز نزد او بروید. به یاد داشته باشید این یک رویداد بسیار مهم در زندگی تان با عکس های ماندنی است بنابراین یقین داشته باشید که اصلاح مویتان بی نقص خواهد بود. یعنی بهتر است در این مورد صرفه جویی نکنید و پول بیشتری خرج کنید.

زمان اصلاح مو

این نکته بسیار مهمی است. هرگز در روز عروسی و یا روز پیش از آن موهایتان را اصلاح نکنید. پس از اصلاح مو خط قیچی بر روی موها باقی می ماند و حالت خوبی در عکس ها ایجاد نمی کند. چند روز پیش از عروسی دست به این کار بزنید تا موها وقت داشته باشند حالت طبیعی خود را بگیرند. و در ضمن اگر اشتباهی در اصلاح مویتان پیش آمد موها کمی وقت داشته باشند تا رشد کنند و یا این که بتوانید آرایشگری حرفه ای بیابید تا رفع عیب کند.

در حدود یک هفته پیش از روز مراسم، بهترین زمان برای انجام این کار است. و برای اصلاحات جزیی روز پیش از جشن نیز به آرایشگر مراجعه کنید تا مثلا کنار گوشها، پشت گردن و یا خط ریش را دوباره مرتب کند.

بهتر است از قبل با آرایشگرتان قرار بگذارید و یقین داشته باشید که برایتان وقت کافی خواهد گذاشت و موهایتان را کاملا بی نقص اصلاح خواهد کرد.

نکاتی برای برگزاری عروسی در باغ

برگزار کردن مراسم عروسی در یک باغ بزرگ می تواند بسیار جالب و لذت بخش باشد. یک باغ زیبا می تواند یکی از رومانتیک ترین و حساس اترین جاهایی باشد که می توان جشن عروسی را در آن برگزار کرد. یادتان باشد که مراسم را تا جای ممکن ساده و شیک برگزار کنید. در زیر نکات لازم برای برگزاری یک جشن عروسی رویایی در باغ را برایتان آورده ایم.

در تزیین و طراحی از پرده های مختلف یک رنگ استفاده کنید. برای مثال از قرمز پرنگ و کم رنگ در کنار رنگ هایی مثل سفید یا کرم استفاده کنید تا کل تزیین، یک فرم باشد و این یک فرم بودن و هماهنگ بودن رنگ ها، زیبایی خاصی به محیط خواهد بخشید.

 

مقاله ای در رابطه با برگزاری یک مراسم عروسی خوب

چگونه یک مراسم عروسی خوب برگزار کنیم

 

از پارچه های با کیفیت با طرح های جالب برای رومیزی های مهمانان استفاده کنید. رومیزی از نظر اکثر مسئولان تالار ها و باغ ها اهمیتی ندارد و معمولا ارزان ترین جنس پارچه را برای آن انتخاب می کنند، اما رومیزی تاثیر بسیار زیادی برای مهمانان دارد. هر چه قدر که پارچه آن زیبا تر و جالب تر باشد، بیشتر در ذهن خواهد ماند.

از گلدان های متعدد با گل های متنوع و با رنگ های شاد استفاده کنید. هر چه قدر تعداد گلدان ها زیاد تر باشد، جذابیت بیشتری به محوطه خواهند داد

در پذیرایی مهمانان با نوشیدنی سلیقه به خرج دهید. از نوشیدنی های عادی مثل چای و شربت استفاده نکنید. در فصل تابستان از لیموناد و آب پرتقال و در زمستان از قهوه و کاپوچینو بهره ببرید.

درختان محوطه را تا جایی که میتوانید تزیین کنید. اگر برایتان ممکن است از لامپ های کوچک زنجیری استفاده کنید، این نوع لامپ ها زیبایی خاصی به درختان می دهند.

درخت های نزدیک به هم را با لامپ های زنجیره ای به هم متصل کنید، این کار نمای جالبی به محیط نزدیک می دهد.

برای کارمندان باغ لباس یکدست با تم خاص انتخاب کنید. برای مثال می توانید بخواهید که همه آن ها از لباس کاملا نارنجی استفاده کنند یا این که خودتان برایشان تهیه کنید.

از یک تیم موسیقی بسیار مجرب بهره ببرید، سعی کنید که اجرا هایی خاص در برنامه آن ها باشد. برای مثال یک اجرای پیانو بی کلام در هنگام سرو شام می تواند لحظاتی خاطره انگیز برای مهمانان رقم بزند.

می توانید استفاده از نوشیدنی ها را به صورت سلف سرویس اجرا کنید، تمام نوشیدنی های سرد و گرم از جمله چای، قهوه، آب میوه و… را روی میزی بزرگ چیده، و از کارگزاران باغ بخواهید که مهمانان را برای پذیرایی شدن به سمت میز دعوت کنند.

آتش بازی مفصلی را در برنامه خود بگنجانید. در انتهای مراسم، چند دقیقه آتش بازی پر سر و صدا با رنگ و نور های شدید و مختلف برای همه سنین و همه جور افراد هیجان انگیز است.

 نکات قابل توجه برای برگزاری مراسم عروسی کنار ساحلی قسمت اول

عروسی هایی که در سواحل برگزار می شوند می توانند بسیار سرگرم کننده و جالب باشند اما ممکن است که مشکلاتی را نیز به همراه بیاورند. اگر نکات مختلف را در نظر نگیرید و برای آن ها برنامه ریزی نکنید ممکن است که خاطره تلخی از مراسم عروسی برای شما بر جای بماند. نکات مثبت و منفی این نوع مراسم ها را در نظر گرفته، برای آن ها برنامه داشته باشید تا جشن خوبی پیش رویتان باشد. در قسمت اول این مقاله، نکات مثبت برگزاری عروسی های کنار ساحلی را مرور می کنیم.

نکات مثبت

یک مراسم عروسی که در ساحل برگزار می شود می تواند بسیار ارزان تر از یک مراسم عروسی عادی در باغ یا تالار تمام شود، و ارزان تر تمام شدن این مراسم می تواند کمک خیلی خوبی به زوج های جوانی باشد که مشکلات مالی فراوان دارند. هزینه برگزاری مراسم عروسی امروزی بسیار سنگین و کمرشکن است و اگر بتوان این هزینه ها را کم تر نمود شروع زندگی بسیار راحت تر خواهد بود. به یاد داشته باشید که روز عروسی، روز شروع زندگی مشترک شما و همسرتان است و قرار است که به شما و دوستان و آشنایانتان خوش بگذرد، هر چیزی که مانع لذت بردن از این روز شود را باید به دور انداخت، از جمله هزینه های سرسام آوری که قرض و بدهی به همراه می آورند.

عروسی های ساحلی می توانند حالت غیر رسمی به خود بگیرند و این در نوع پوشش مهمان ها تاثیر مستقیم دارد. در این نوع عروسی ها میهمانان می توانند هر چه که دوست دارند بپوشند و این به نفع آن هاست، چون خرید لباس رسمی جدید به آن ها تحمیل نمی شود.  همچنین، ساحل مکان آرام بخشی برای اکثر افراد می باشد و این نکته مثبتی برای برگزاری عروسی در کنار دریاست.

یک مهمانی و جشن در کنار ساحل می تواند باعث اجرای فعالیت ها و بازی های مختلف شود. شما به عنوان میزبان می توانید وسایل بازی مختلفی در محل جشن تعبیه کنید تا افراد با آن ها سرگرم شوند. بازی هایی مثل فوتبال دستی، شطرنج، والیبال و بازی ها و فعالیت ها دیگر بنا بر ذوق و سلیقه شما می توانند در این مراسم قابل دسترس باشند.

مراسم های سنتی تکراری شده اند و در همه جا آن ها را مشاهده می کنید. جشن عروسی ای که در ساحل برگزار شود مدرن و جدید می نماید و می تواند برای بسیاری از افراد خوشایند باشد.

یکی از نکات مثبت برگزاری جشن عروسی در ساحل آن است که می توانید هر طور که میلتان است برای مراسم خرج کنید. اگر از نظر مالی در وضع مناسبی قرار ندارید می توانید اکثر کار ها را خودتان انجام دهید، غذا را از جایی مناسب سفارش دهید و از تجملات اضافه پرهیز کنید. اگر وضعتان خوب است نیز می توانید همه چیز را آماده تهیه کرده و برای هرچیزی خرج مناسب را انجام دهید و مراسمی سطح بالا داشته باشید. سعی کنید حداقل ها را رعایت کنید برای مثال نوشیدنی های مختلف، غذای مناسب، موسیقی  برای مدت طولانی و غذای مناسب در برنامه تان به طور حتمی وجود داشته باشد.

یکی دیگر از خوبی های این نوع مراسم آن است که زمان شروع و پایان مراسم دست خودتان است. اگر ترجیح می دهید که تا نیمه شب جشنتان ادامه داشته باشد یا این که مراسم زوهنگام آغاز شود، همه و همه به اراده شماست. تعیین زمان و تاریخ عروسی یکی از نکات پر اهمیت قبل از ازدواج است و حتما با همسر خود در این رابطه مشورت و تصمیم گیری کنید.

  پرسش هایی مهم از فیلم بردار مراسم عروسی

چه مدت است که به این کار مشغولید؟

فیلمبردارهای با تجربه مطمئنا کار بهتری ارائه خواهند داد. اگر از تیم های با تجربه بهره ببرید مطمئن هستید که کیفیتی مناسب (حداقل به طور نسبی) دستگیرتان خواهد شد.

چه کسی فیلم ما را ویرایش خواهد کرد؟

حتما با کسی که فیلم عروسی شما را ادیت خواهد کرد صحبت کنید و ایده های خود و همسرتان در مورد ادیت فیلم را با او در میان بگذارید. استودیو های بزرگ از ادیتور های معتبر بهره می برند و آن ها ایده های خوبی در اختیارتان خواهند گذاشت.

چند فیلم بردار در مراسم حضور خواهند داشت؟ آیا از چند دوربین استفاده می شود؟

این که چند فیلم بردار در عروسی حضور داشته باشند باعث می شود که فیلم عروسی شما پربار تر و با جزییات بیشتری ارائه شود.

از چه نوع نورپردازی استفاده میشود؟

بعضی از فیلمبرداران از فلش های سرخود روی دوربین هایشان استفاده می کنند، برخی ترجیح می دهند از لامپ های جدا که نور محیط را تامین می کند استفاده کنند. اگر از این مدل لامپ ها استفاده شود عکس ها حالت طبیعی تری به خود می گیرند و نورپردازی یکنواخت تری را شاهد خواهیم بود.

نسخه نهایی فیلم چگونه به دست ما خواهد رسید؟

آیا روی دیسک های DVD فیلم را تحویل می دهید؟ فیلم با چه کیفیتی تحویل داده می شود؟ آیا حق انتخاب کیفیت وفرمت فیلم را خواهیم داشت؟ این ها سوالاتی هستند که در این زمینه باید پرسیده شود.

آیا می شود نمونه کارهایتان را دید؟

نمونه کار های یک تیم نشان دهنده کیفیت کار و نوع فعالیت آن هاست. هر چه قدر تعداد و کیفیت نمونه کار های یک تیم فیلم برداری بالاتر باشد قطعا کیفیت فیلمی که به شما تحویل می دهند بالاتر خواهد بود. نمونه کار زیاد به معنی قابل اعتماد تر بودن تیم و نمونه کار های با کیفیت نمایانگر سواد و ذوق و سلیقه کارمندان تیم است.

چه قدر کارمزد دریافت می کنید؟

و سوال مهم در مورد میزان کارمزد تیم فیلم برداریست. در مورد هزینه کار با آن ها صحبت کنید و قرار دادتان را به امضا طرفین رسانده، از آن کپی بگیرید. میزان هزینه ای که یک تیم از شما دریافت می کند به عوامل زیادی وابسته است، تجربه و سابقه تیم، کیفیت کار، وقتی که بر روی کار می گذارند، قیمت تجهیزات آن ها، مکان دفتر آن ها و… . حتما قبل از مراسم در مورد هزینه با آن ها اتمام حجت کنید.

 

 

۸ نکته برای انتخاب عکاس برای مراسم عروسی

– اولین نکته برای انتخاب عکاس واضح است و آن مشاهده کار های قبلی و رزومه عکاس مورد نظر است. جدای از تمام تبلیغات و صحبت هایی که می شود، مهم ترین چیزی که نشان دهنده کیفیت کار عکاس است، کار های قبلی اوست. نگاهی به کار های قبلی عکاس خود داشته باشید و سپس در مورد استخدام او تصمیم بگیرید.

۲- بعضی از آتلیه ها بیشتر از یک عکاس دارند. اطمینان حاصل کنید که نمونه کار هایی که به شما نشان داده می شوند برای فردیست که عکاسی مراسم شما را انجام خواهد داد.

۳- حتما قبل از مراسم با عکاس و همراهان او صحبت کنید. بعضی از تیم های عکاسی پیشنهاد های مناسبی به شما می دهند و بعضی نیز سعی می کنند متوجه ایده های شما برای مراسم عروسیتان شوند تا بتوانند کار مناسب تری را به اجرا بگذارند. سعی کنید ایده ها و سلیقه تان را بازگو کنید، عکس های عروسی اهمیت بسیاری دارند و سال های آینده با آن ها تجدید خاطره خواهید کرد و تا جای ممکن سعی کنید سلیقه خود و همسرتان در آن ها دخیل باشد. هر چه قدر سوال در مورد نحوه و متد عکس برداری، کیفیت عکس ها، تعداد عکس ها و… دارید از مسئولین عکاسی بپرسید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

۴- بعضی از عکاسان با آمدن زودهنگام و رفتن دیر هنگام، پول بیشتری از مشتری خواهند گرفت. به زمان آمدن و رفتن آن ها دقت داشته باشید و برنامه های خود را طوری تنظیم کنید که زمان برای عکاسان تلف نشود. اما در این امر زیاده روی نکنید و مراقب باشید که زمان کافی برای عکاسی در اختیار خواهید داشت.

۵- برخی از آتلیه ها نرخ دقیقی به شما ارائه نمی دهند و دستمزد را پس از انجام کار حساب می کنند. برخی نیز با پیشنهاد بسته هایی از قبل تعیین شده، میزان دستمزد خود را در همان ابتدا تعیین می کنند. اگر آتلیه مورد نظرتان، نرخ دقیقی برای اجرای کار تعریف نمی کند و همه چیز را به بعد از مراسم می اندازد، به احتمال زیاد از میزان کارمزد راضی نخواهید بود. در این حالت، همه چیز دست مسئولین عکاسی می باشد و ممکن است که بیشتر از مقدار ارزش کار طلب کارمزد کنند.

۶- حتما قرار داد خود را با مسئولین آتلیه به امضای دو طرف برسانید و کپی قرارداد را نزد خود نگهداری کنید. قبل از نهایی کردن قرارداد، حتما آتلیه را با جاهای دیگر، چه از نظر کیفیت و چه از نظر میزان کارمزد مقایسه کنید.

۷- بعضی از آتلیه ها محصول نهایی را با تاخیر زیادی تحویل می دهند. در این مورد با پرسش از مسئولین آتلیه مورد نظرتان، مطمئن شوید و در قرار داد تاریخ دریافت عکس هایتان را ذکر کنید.

۸- برخی از افراد به شما می گویند که “در مورد تجهیزات عکاسی سوال کنید”. اما این واقعا اهمیتی ندارد، هنگامی که شما نمونه کار های آتلیه را با دقت بررسی کنید و کیفیت و نوع عکس برداری مطلوبتان باشد، دیگر مارک و مدل دوربین و سه پایه آن ها اهمیتی ندارد. مگر آن که خودتان در کار عکاسی باشید و این موارد برایتان اهمیت زیادی داشته باشد.

نکات قابل توجه برای برگزاری مراسم عروسی کنار ساحلی – قسمت دوم

برگزاری مراسم عروسی در کنار ساحل نکات جالب و خوبی دارد که در مقاله قبل آنرا بررسی کردیم، اما ممکن است مشکلاتی نیز در این مراسم ها به وجود بیاید که باعث خراب شدن مراسم شود. در این قسمت از مقاله به نکات منفی برگزاری عروسی در کنار ساحل می پردازیم.

مهم ترین چیزی که در هنگام برگزاری جشن عروسی کنار ساحلی باید به آن توجه داشت، اوضاع طبیعت است. بسته به زمان، ممکن است که روزی آفتابی در پیش داشته باشید یا این که باران ببارد و همه چیز را خیس کند. هنگامی که تاریخ مراسم را انتخاب می کنید، حتما بسته به فصلی که در آن قرار دارید اقدامات لازم را برای جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است به دلیل  وضع آب و هوا پیش بیاید اجرا کنید.

اگر در فصل زمستان یا پاییز قرار دارید، ممکن است در روز عروسیتان برف یا باران ببارد و اگر در فصل تابستان یا بهار قرار دارید ممکن است که آفتابی داغ باعث دمای بیش از حد محیط شود. حتما برای مشکلات احتمالی، راهکار هایی داشته باشید.

در سواحل معمولا باد زیادی می وزد. مراقب باشید ساحلی که برای مراسم خود انتخاب کرده اید از وزش باد های شدید در امان باشد.

اگر ساحل را اجاره می کنید، در مورد قوانین آن پرسش کنید. آیا می توانید روی ساحل شمع روشن کنید؟ آیا می توانید در شب موسیقی پخش کنید؟ تا چه زمانی می توانید در ساحل بمانید؟ آیا محلی برای روشن کردن آتش و درست کردن کباب وجود دارد؟

جزر و مد و موج های عظیم را مد نظر داشته باشید. مکان نشستن مهمانان را جایی تعیین کنید که فاصله معقولی با دریا داشته باشد. در نظر داشته باشید که اگر باد های شدید بوزد و دریا طوفانی شود ممکن است مشکلات زیادی برایتان به وجود بیاید.

در ساحل، آفتاب داغ و حشرات مختلف وجود خواهند داشت. لوازم مورد نیاز مقابله با این ها را موجود داشته باشید. کرم ضد آفتاب، سایه بان، کلاه های لبه دار و… می توانند برای افرادی که فراموش کرده اند وسایل خود را به همراه بیاورند بسیار مفید باشد. راحتی مهمانان در جشن شما مساوی است با بیشتر خوش گذشتن زمان برای آن ها و همچنین شما. پس تا جای ممکن سعی کنید که مهمانان خود را راضی و خوشحال نگاه دارید.

صندلی ها ممکن است در ماسه فرو روند اگر زیر آن ها سطحی صاف تعبیه نشده باشد. حتما سطحی صاف، محکم و وسیع برای زیر صندلی ها اجاره کنید.

جعبه کمک های اولیه را در دسترس داشته باشید. در ساحل ممکن است حوادث مختلفی پیش بیاید و این حوادث به دلیل دور بودن به امکانات، می توانند دردسر ساز شوند. فردی آشنا به مسایل پزشکی در نزد خود داشته باشید تا اگر اتفاق جسمی برای کسی از مهمانان افتاد بتوانید سریعا آنرا برطرف کنید.

  • اینجا، جایی است که عروسی شما ثبت می‌شود

برای رفتن به محضر خانه، باید نکاتی را در نظر بگیرید که دانستن هر کدام از آن‌ها می‌تواند مراسمی بی‌دردسر و مناسب شأن خانواده‌ها را به دنبال داشته باشد.

  • از یک ماه قبل به فکر باشید

گام اول را که همه می‌دانند: انتخاب تاریخی برای روز عقد. اگر تاریخ پیشنهادی مقارن با اعیاد مذهبی یا اتفاقات مهمی باشد، شک نکنید که باید حداقل یک ماه زود‌تر از محضرخانه وقت بگیرید. مطمئن باشید یک روز مانده به ۱۳ رجب که روز ولادت امیرالمومنین (ع) است یا روز قبل از نیمه شعبان نمی‌توانید محضر خالی پیدا کنید.

  • فقط بزرگ تر‌ها

تعداد مهمانانی که قرار است برای این اتفاق مهم دعوت شوند را یادداشت کنید و به دفترخانه اطلاع دهید. در نظر داشته باشید حضور بزرگان ۲ خانواده کافی است؛ پس لازم نیست همه را با فرزندان در نظر بگیرید. ساعت دقیق برگزاری مراسم را از محضر خانه بپرسید و براساس همین زمان مهمانانتان را دعوت کنید. ممکن است قبل یا بعد از شما خانواده دیگری آنجا مراسم داشته باشند و دیر یا زود رفتن شما ازدحام و بی‌نظمی ایجاد کند.

  • گل فراموش نشود

هرچند در این روز، همه گل هستند ولی یادتان باشد زیبایی عکس‌ها در کنار یک سبد گل چند برابر می‌شود. اگر به گل فروشی بگویید گل را برای چه مراسمی می‌خواهید برای بهترین انتخاب راهنماییتان می‌کند.

  • هرچقدر پول بدهید آش می‌خورید

دفترخانه یا به تعبیر عموم محضرخانه‌ها برای امر مقدسی مثل ازدواج معمولا هزینه تعریف شده‌ای دریافت می‌کنند. این هزینه که از طرف سازمان ثبت برای آن‌ها تعریف می‌شود مبلغ ثابتی است و تا این تاریخ که مجله در اختیار شماست حدود ۷۰ هزار تومان است. البته در دفا‌تر مختلف و بر اساس خدماتی که به شما ارائه می‌دهند هزینه‌های متفاوتی از شما مطالبه می‌کنند. برای مثال وجود اتاق عقد مجزا، سفره عقدی مفصل یا جزئی، نیروی خدماتی پذیرایی کننده از مهمانان شما، عکاسی و فیلمبرداری و… از جمله خدمات اضافه‌ای است که در بعضی دفا‌تر ارائه می‌شود. با پرس وجو از بعضی دفترخانه‌ها نرخ‌های متفاوتی بابت ارائه این خدمات به دست آوردیم، برای مثال یک محضرخانه در خیابان لواسانی برای اتاق عقد مجزا و همچنین سفره عقد چیده شده مبلغ ۱۵۰ هزار تومان درخواست کردند. در محضرخانه‌ای که در واقع طبقه زیرین محل سکونت آقای محضردار است برای سالن عقدی وجود دارد که گنجایش آن ۴۰ نفر را دارد و از مهمانانتان هم پذیرایی می‌شود ۲۵۰ هزار تومان مبلغ تعیین شده است ولی در کنار این نمونه‌ها سالن محضری در حوالی میدان ولیعصر اعلام کرد ما بابت سفره عقد مبلغی دریافت نمی‌کنیم و جدا از هزینه ثبت عقد، در اختیار خانواده عروس و داماد است که شیرینی برای ما در نظر بگیرند.

  • آینه‌ای مخصوص شما

آینه و شمعدان و البته در کنار آن قرآن، اصلیترین و اولین مورد از خرید عروس و داماد به حساب می‌آید که خیلی از بزرگ تر‌ها پیشنهاد می‌کنند برای هر عروس و داماد اختصاصی باشد یعنی عروس خانم و آقای داماد حین عقد خودشان را در آینه اختصاصی خودشان ببینند. ما هم اساس این اعتقاد را نمی‌دانیم، فقط توصیه بزرگ ترهاست.

  • کلید‌های طلایی یک مراسم عقد موفق

۱ یادتان نرود که روز محضر جواب آزمایش‌های قبل از ازدواجتان را همراه داشته باشید. در ضمن یادتان نرود که اینجا به هیچ عنوان نمی‌توانید کپی شناسنامه یا شناسنامه پدرتان را ارائه بدهید. اینجا فقط و فقط به اصل شناسنامه نیاز است. یک راه حل ساده برای اینکه دچار مشکل نشوید این است که مدارک مهمی مثل شناسنامه یا جواب آزمایش‌ها را به خانواده‌تان بسپارید تا فراموش نشود. معمولا مادر‌ها حواس جمعی دارند.

۲ اگر دوست یا فامیلی دارید که به تازگی ازدواج کرده از او بخواهید عقدنامه‌اش را به شما امانت بدهد تا با مطالعه دقیق و سر صبر تمام موارد مورد شک و تردید را بخوانید و با مشورت یک کار‌شناس یا ریش سفیدان آن را درک کنید.

۳ مدرک رسمی عقدتان که‌‌ همان عقد نامه رسمی است چند روز بعد از عقد آماده می‌شود پس عجله نکنید و انتظار نداشته باشید‌‌ همان لحظه آن را تحویل بگیرید.

۴ اگر شرط ویژه‌ای دارید از قبل به محضردار اعلام کنید تا مورد قانونی نداشته باشد و اگر موردی داشته باشد بتوان آن را رفع و رجوع کرد مثلا اگر مهریه عروس خانم ملک مسکونی است باید مشخصات ثبتی ملک در زمان عقد به محضردار ارائه شود.

۵ بهتر است محضرخانه نزدیک محل سکونتتان را در نظر داشته باشید و از همین مکان برگه معرفی نامه بگیرید.

  • نشان عشق روی دستان شما

این حلقه‌ها را شما با هزاران امید و آرزو در دست هم می‌کنید، پس در انتخاب این حلقه‌ها دقت کنید که دیگر جایی برای پشیمانی وجود ندارد. قدیم‌ها که هنوز حلقه فلزی ساخته نشده بود هنگام مراسم ازدواج حلــقه‌هایی از گل بین عروس و داماد ردوبدل می‌شد و بعد‌ها برای ماندگار شدن این رسم، این حلقه‌ها از فلز استفاده شد و بعد از کشف طلا یعنی گران بها‌ترین فلز، آن‌ها طلایی شدند.

  • حلقه‌هایی با یک ردیف جواهر

اگر دوست دارید، حلقه‌تان ساده باشد اما در طراحی آن از سنگ‌ها و جواهرات استفاده شده باشد، می‌توانید از این نمونه‌ها دیدن کنید، این حلقه‌ها در ‌‌نهایت سادگی بسیار زیبا هستند و در انگشت دستان شما می‌درخشند اما حواستان باشد این سنگ‌ها به خوبی به حلقه‌تان چسبیده یا به اصطلاح سوار کار شده باشند تا به راحتی از حلقه جدا نشوند چون کم شدن هر کدام از این سنگ‌ها علاوه بر کم کردن زیبایی حلقه از قیمت آن هم کم می‌کند.

  • هر گرانی زیبا نیست

حتما حلقه گران قیمت، زیبا نیست، تجربه ثابت کرده، زیبایی حلقه بستگی به طراحی آن دارد؛ گاهی یک حلقه ساده بسیار زیبا‌تر از یک حلقه گرانقیمت و پر از جواهری است که در بازار وجود دارد.

  • زیبایی در سادگی است

خیلی‌ها علاقه به سادگی دارند، چون سادگی هیچ وقت قدیمی نمی‌شود. حلقه‌ها می‌توانند در عین سادگی طراحی‌های مختلفی داشته باشند. در ضمن بسیاری از این حلقه‌ها به یک تغییر کوچک، طراحیشان برای خانم‌ها و آقایان فرق می‌کند و می‌توان آن‌ها را به صورت یک جفت مشابه خریداری کرد.

چشم‌ها را خیره می‌کند

در بعضی حلقه‌ها چند ردیف جواهر استفاده شده یا یک سنگ درشت وسط آن قرار گرفته، تنوع این مدل حلقه‌ها بسیار زیاد است و شما می‌توانید برای خود و همسرتان از شکل‌های مشابه استفاده کنید. در کنار این سنگ‌ها می‌توانید از سنگ‌های رنگی هم مطابق با سلیقه‌تان استفاده کنید.

  • حلقه‌های ماندگار

این حلقه‌ها سال‌های سال همراه شما هستند و در انگشتی قرار می‌گیرند که براساس افسانه‌ها ارتباط مستقیمی با قلب و عواطف انسان دارد، پس باز هم تاکید می‌کنیم که در انتخاب دقت کرده و زمانی را برای دیدن نمونه‌های مختلف حلقه صرف کنید. اگر دوست دارید، در حلقه‌تان از سنگ‌های گران قیمت استفاده شود حتما دقت کنید که سنگ‌ها اصل باشند چون تشخیص اصل بودن این جواهرات کار مشکلی است و نیاز به تخصص دارد. بهتر است اگر از این نوع حلقه‌ها می‌خرید برای راحتی خیالتان یک جفت حلقه ساده هم بخرید و فقط در مهمانی‌ها و مکان‌های خاص آن را به دست کنید. هر نوع حلقه‌ای که انتخاب می‌کنید هنگام سفارش می‌توانید بخواهید که نام و تاریخ ازدواجتان را درون آن بتراشند. این یادگاری می‌تواند همیشه این روز را به شما یادآوری کند.

 خیابان‌های طلایی را بشناسید

در میان تمام کالاهایی که برای مراسم عروسی خریداری می‌شوند این حلقه‌های شما هستند که به احتمال خیلی زیاد سال‌های سال باقی می‌مانند پس برای خرید از مراکز و مغازه‌های معتبر و نام آشنایی خرید کنید که در این زمینه نام درخشانی دارند. در تهران بعضی از خیابان‌ها بورس فروش طلا و جواهر هستند و شما می‌توانید با صرف چند ساعت از وقتتان طلا و جواهر موردنظرتان را پیدا کنید از این خیابان‌ها می‌توان به خیابان کریم خان زند، گاندی، میدان مادر و پاساژ ۱۲ فروردین واقع در بازار بزرگ فروردین اشاره کرد.

در مورد قیمت طلا به هیچ عنوان نمی‌توان قیمت پایه یا حتی حدودی نظر داد چون درکل در این زمینه با بازار پر نوسانی روبه رو هستیم. حواستان باشد که طلای سفید را به عنوان پلاتین خریداری نکنید. چون که قیمت پلاتین، ۲برابر طلای سفید است و گاهی همین طلای سفید، آب طلاست و جنس آن طلا نیست. برای داماد معمولا حلقه‌های پلاتین انتخاب می‌شود. در مورد نگین‌های روی حلقه یا در اصطلاح‌‌ همان جواهری که روی حلقه کار می‌شود هم دقت داشته باشید تعداد مهم نیست بلکه کیفیت آن و در واقع ابعاد و اندازه مهم‌تر است. معمولا برلیان‌های درجه یک را خیلی خرد و ریز کار نمی‌کنند، هرچه کیفیت پایین‌تر باشد ریز‌تر و خرد ترکار می‌شود. باگت، مارکیز، یخی و…عنوان‌هایی است که براساس کیفیت، قیمت و ابعاد به جواهرات داده می‌شود و با همین عنوان هم فروخته می‌شوند.

  • قابی برای ۲ نفر

با هر بودجه‌ای می‌توانید یک آینه و یک جفت شمعدان زیبا را مه‌مان سفره عقد و بعد خانه‌تان کنید. به این نکته توجه داشته باشید که جدای از علاقه‌تان به انواع نقره‌ای، کنسولی و… فضای زندگیتان خرید آینه و شمعدان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

  • بسته به سلیقه شما

آینه و شمعدان از آن اقلامی است که در سفره عقد به چشم می‌آید بنابراین چشم و هم چشمی در خرید آن زیاد است اما اگر اهل چشم و هم چشمی نیستید، می‌توانید آینه و شمعدان‌های مدرنی را که حداکثر ۱۰۰هزار تومان قیمت دارند، انتخاب کنید. البته آینه و شمعدان انواع مختلفی داشته و در حال حاضر نقره آن طرفدار بیشتری دارد چون علاوه بر زیبایی، قیمتی هم هست و وجود این اشیای قیمتی به فضای خانه زیبایی خاصی می‌دهد.

  • تناسب را رعایت کنید

اگر خانه‌تان به اندازه کافی جا دارد بد نیست به فکر آینه و شمعدان کنسولی باشید چون حتما به اندازه کافی جا دارید که از آن یک دکور زیبا بسازید و آینه آن را به شکل قدی استفاده کنید اما اگر از نظر فضا در مضیغه هستید بهتر است به فکر انواع کوچک‌تر و رومیزی باشید.

  • نقره‌ای‌های محبوب

قیمت انواع نقره در سایز معمولی از ۳۰۰هزار تومان شروع می‌شود و با بزرگ‌تر شدن ابعاد آن و مقدار نقره‌ای که در آن به کار رفته، افزایش می‌یابد.

البته انواع آینه و شمعدان که فقط روکش نقره (سیلور) دارد نیز در بازار موجود است که قیمت آن پایین‌تر و به صرفه‌تر است.

اگر نمی‌خواهید اصلا سمت نقره بروید، انتخاب‌های دیگری هم دارید؛ انواع برنز، فلزی و کریستال می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند.

 

  • آینه‌های بزرگ

مزیت آینه و شمعدان کنسولی این است که می‌توانید آینه‌اش را به صورت قدی روی دیوار نصب کرده و به این ترتیب کارکردش را زیاد کنید. اگر فکر می‌کنید بهتر است سراغ آینه شمعدان سیلور بروید، بد نیست سری به فروشگاه سلوین بزنید. این فروشگاه در میدان شوش، پاساژ الغدیر، طبقه همکف واقع شده است. به این ترتیب با یک تیر چند نشان می‌زنید، هم لوازم خانگیتان را می‌خرید، هم به آینه و شمعدان دلخواه‌تان می‌رسید.

 

  • لاله‌های زیبا

لازم نیست حتما آینه و شمعدان نقره، استیل و برنز بخرید. با کمی سلیقه، می‌شود آینه و شمدان‌هایی پیدا کرد که چوبی یا شیشه‌ای باشند و با سلیقه بودنتان را مهر تایید بزنند؛ درضمن پول کمتری برای خریدن این جور آینه و شمعدان‌ها صرف خواهد شد. ابتکار دیگر این است که به جای شمعدان از لاله‌های زیبا که قدمتی طولانی در خانه‌های ما دارند استفاده کنید. به این ترتیب لاله‌ها می‌توانند روی میز ناهارخوری شما جلوه‌ای زیبا داشته باشند.

  • بهتر است سفارش ندهید

حواستان باشد‌‌ همان چیزی را که آماده است بخرید، نه اینکه سفارش دهید تا برایتان بسازند. تجربه نشان داده، سفارش‌ها معمولا باب طبع مشتری ساخته نمی‌شوند و بیشتر سلیقه سازنده است تا مشتری. اگر آینه و شمعدان را سفارش بدهید، از آنجا که مبلغ را تمام و کمال پرداخته‌اید مغبون می‌شوید و باید قید پولی را که از جیبتان رفته بزنید و تا همیشه آینه و شمعدانی که به سلیقه سازنده ساخته شده، آینه دقتان شود.

 

  • به کجا‌ها سر بزنید؟

برای خرید آینه و شمعدان، خیابان مخبرالدوله تهران به شما حق انتخاب بیشتری می‌دهد. در این مرکز خرید، آینه و شمعدان از ۲۰هزار تومان به بالا، در طرح‌ها و جنس‌های گوناگون در دسترس هستند.

 

بازار تهران یکی دیگر از جاهایی است که می‌توانید به راحتی در آن آینه و شمعدان مورد نظرتان را با قیمتی که درنظر گرفته‌اید، پیدا کنید.

 

عتیقه فروشی‌های بالای شهر هم آینه و شمعدان‌هایی دارند که طرح‌ها و قیمت‌‌هایشان، هوش از سر آدم می‌پراند. اگر وسع مالی دارید‌گاه باید تا ۲۰میلیون تومان برای خرید از این آنتیک فروشی‌ها کنار بگذارید؛ نمونه این آنتیک فروشی‌ها در راسته خیابان شریعتی زیاد است و کافی است سری به این خیابان بزنید تا انواع آینه و شمعدان را در آن ببینید. اگر با یکدیگر به این نتیجه رسیدید که آینه و شمعدان نقره بخرید بهتر است سری به گالری نقره کامران بزنید؛ این گالری که در خیابان شریعتی مرکز تجاری نگین قلهک است ویژگی‌اش ارائه بی‌واسطه نقره است. این گالری می‌تواند با وزن سبک و در نتیجه قیمت مناسب یک آینه و شمعدان زیبا در اختیار شما قرار دهد. قیمت آینه و شمعدان‌های این گالری از ۳۷۰ هزار تومان شروع و بسته به بودجه شما گران‌تر می‌شود.

  • سفره عشق، سفره نان و بادام و گرد

اگر نسبت به مراسم عقد، کلیتر نگاه می‌کنید و نمی‌خواهید به تنهایی فقط برای سفره عقد هزینه کنید، زمانی که برای بستن عقد قرارداد با سالن و… می‌روید کار چیدمان و میوه آرایی و گل آرایی سفره عقدتان را هم به‌‌ همان مجموعه بسپارید.

  • ۸ نماد، ۸نشانه

سفره عقد ۸ جزء اصلی و همیشگی داشته و بنا به سلیقه شما و مجری طرح چند جزء فرعی نیز دارد که هر کدام از این اجزا معانی و نمادهای خاص خودش را دارد. گردو، بادام، فندق، نان سنگک، نقل، اسپند، تخم مرغ و البته کلام الله مجید این‌ها یک سفره عقد به یاد ماندنی را شامل می‌شود. درخت گردو به دلیل عمر طولانی که دارد نماد افزایش طول عمر عروس و داماد است. بادام و فندق هر کدام میوه‌های بهشتی هستند که نماد تداوم نسل و نوه دار شدن است. نان سنگک نشانه برکت و رزق و روزی است. اسپند برای دورشدن چشم بد از این پیوند است تا عروس و داماد از آسیب‌ها در امان باشند، نقل و شاخه نبات، شیرینی برای شروع پیوند زناشویی است، تخم مرغ نماد تولید و به اصطلاح بچه دار شدن است و قرآن کریم نشانه‌ای از تاکید وصلت از سوی خداوند و برای محکم شدن پایه‌های ازدواج است.