توضیحات استاندارد عکاسی لاتاری در آتلیه عکاسی اندیشه نو

 

گرین کارت یا کارت اقامت( کارت سبز) چیست؟
 
هر ساله ۵۵۰۰۰ نفر که با احتساب خانواده شان بالغ بر ۲۰۰,۰۰۰ نفر میشوند ، از طریق قرعه کشی، گرین کارت (Green Card) آمریکا را اخذ مینمایند.
 
کارت مجوز شهروندی یا اقامت در ایالات متحده آمریکا، سالانه از طریق قرعه کشی (ویزای تنوع فرهنگی) به ۵۵۰۰۰ نفر در سراسر جهان اعطا میشود. داشتن این کارت از راههای دیگر، شرایط بسیار دشواری می خواهد چرا که داشتن کارت به صاحب آن، امتیازات شهروندی آمریکا یعنی امتیاز داشتن کار، اقامت، تحصیل و … را همچون سایر شهروندان این کشور میدهد. 
 
بدین سبب ،همه ساله اداره مهاجرت آمریکا تعدادی از این کارتها را به قید قرعه در اختیار کشورهائی قرار می دهد که مهاجرین کمتری را به آنجا گسیل داشته اند. در واقع شهروندان چنین کشورهایی شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه کشی گرین کارت را دارا هستند. شما نیز می توانید رویای آمریکایی خود را محقق سازید. اگر می خواهید در آمریکا زندگی کاملا جدیدی را آغاز کنید،گیرین کارت به شما این امکان را می دهد، که بطور نا محدود در آمریکا زندگی تحصیل و یا کار کنید. تنها چیزی که لازم دارید، کمی شانس در بخت آزمایی گیرین کارت DV- 2018 است .
 
 
داشتن گرین کارت یعنی :
 
شروع یک زندگی کاملا جدید در آمریکا،
تحصیل در یکی از دانشگاه های مطرح آمریکا یا موسسات حرفه ای،
تجربه گزینه های حرفه ای و کاری جدید، رئیس خود شدن (شغل آزاد) و لذت بردن از دوران بازنشستگی در آنجا. 
 
حال که نیکبختی در منزل شما را میزند تعلل نکنید. خوشبختی شما ممکن است تنها به اندازه یک ثبت نام با شما فاصله داشته باشد .
 
آتلیه اندیشه نو:
این روز های بازار عکاسی شرکت در بخت آزمایی گرین کارت لاتاری آمریکا داغ داغ هستش …
 
اگر هنوز ثبت نام نکردید برای عکاسی تماس بگیرید و هماهنگ کنید …
۰۹۱۹۴۹۲۹۵۰۹
۰۲۱۷۷۹۵۱۳۷۹
۰۲۱۷۷۹۵۱۴۰۵
 

برای مشاهده ادامه مطلب توضیحات تکمیلی ثبت نام روی ادامه مطلب کلیک کنید
 

 

نمونه یک گرین کارت صادر شده برای یک شهروند آلمانی شرکت کرده در قرعه کشی گرین کارت لاتاری آمریکا …
 

گرین کارت قرعه کشی لاتاری

 

آتلیه اندیشه نو:
این روز های بازار عکاسی شرکت در بخت آزمایی گرین کارت لاتاری آمریکا داغ داغ هستش …
 
اگر هنوز ثبت نام نکردید برای عکاسی تماس بگیرید و هماهنگ کنید …
۰۲۱۷۷۹۵۱۳۷۹
 
آیا میدانید شرایط یک عکس استاندارد و قابل قبول برای ثبت نام چیست ؟

نمونه خروجی یک عکس استاندارد شرکت در قرعه کشی گرین کارت لاتاری …
 
 
استاندارد و پارامتر های عکس لاتاری

کار ساده ای نیست ؟
 
پس ساده ترین راه و انتخاب آتلیه ما را جهت عکاسی و ارائه فایل عکس استاندارد در گزینه اول خود قرار دهید …
 
عجله کنید ، شاید شما برنده این بخت آزمایی در امسال باشید …
معمولا ۱۱ مهر الی ۱۳ آبان هر سال ثبت نام انجام میگیرد …
 
* اندازه عکس ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل و حجم کمتر از ۲۵۰ کیلوبایت و بدون رتوش و در قالب استاندارد تعریف شده در تصویر بالا باید باشد …
 
منبع : Www.andisheh-no.com

توضیحات ویزای گرین کارت قرعه کشی لاتاری


نحوه ثبت نام در قرعه کشی گرین کارت آمریکا
 
ویزای گوناگونی یا گرین کارت لاتاری یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا است. از سال ۱۹۹۰ و به دستور کنگره آمریکا، هر سال وزارت امور خارجه آمریکا مطابق بخش ۲۰۳‌(سی) از قانون مهاجرت و ملیت (Immigration and Nationality Act) آمریکا، به صورت قرعه‌کشی (موسوم به لاتاری) تعدادی افراد را برای دریافت این نوع ویزا انتخاب می‌کند که نهایتاً منجر به دریافت کارت اقامت دائم آمریکا (معروف به گرین کارت) می‌شود. برندهٔ اصلی در صورت برخورداری از شرایط لازم موفق به کسب ویزای وگ-۱[واژه ۱] می‌شود. همسر وی و فرزندان مجردی که در روز نام‌نویسی اینترنتی زیر ۲۱ سال دارند نیز در صورت برخورداری از شرایط لازم موفق به کسب ویزای وگ-۲ می‌شوند .
 
 
از آن‌جا که هدف از صدور ویزای گوناگونی حفظ گوناگونی نژادی در بین مهاجران آمریکا است، این ویزا برای ساکنان کشورهایی که به طور معمول از روش‌های دیگر مهاجران زیادی به آمریکا می‌فرستند صادر نمی‌شود. به همین خاطر هر ساله در بولتن ویزا فهرست کشورهایی که مجاز به شرکت در قرعه‌کشی هستند مشخص می‌گردد. به عنوان نمونه، اهالی کشور روسیه تا سال ۲۰۰۴ مجاز به شرکت در این قرعه‌کشی بودند اما در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ این اجازه از آنان سلب شد. در قرعه‌کشی ویزای سال ۲۰۱۰ اهالی این کشور دوباره جواز شرکت در قرعه‌کشی را کسب کردند. کشورهای غیرمجاز کشورهایی هستند که در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰٫۰۰۰ مهاجر از طریق ویزاهای خانوادگی و کاری به آمریکا فرستاده باشند. از جمله کشورهایی که در بیشتر دوره‌ها غیرمجاز بوده‌اند می‌توان به چین، انگلستان و هند اشاره کرد.
 
 
شرایط مورد نیاز برای شرکت در قرعه‌کشی ویرایش
 
شما باید متولد یکی از کشورهای مجاز برای شرکت در قرعه‌کشی باشید. فهرست کشورهای مجاز همه ساله در دستورالعمل قرعه‌کشی همان سال منتشر می‌شود. با این حال دو راه دیگر وجود دارد که ممکن است شما را فاقد شرایط لازم کند. نخست، شما متولد کشوری باشید که بومی‌هایش مجاز به شرکت نباشند اما همسر شما متولد کشوری است که بومی‌های آن مجاز برای شرکت در قرعه‌کشی هستند شما می‌توانید از کشور محل تولد همسرتان استفاده کنید. مشروط بر اینکه در فرم نام‌نویسی اسم شما و همسرتان باشد، هر دوی شما ویزا بگیرید و با هم وارد آمریکا شوید. دوم، اگر در کشوری به دنیا آمده‌اید که فاقد شرایط لازم شرکت در برنامهٔ ویزای گوناگونی نباشد، شما می‌توانید «به حساب» کشوری که یکی از والدین شما در آن به دنیا آمده‌است در برنامهٔ ویزای گوناگونی شرکت کنید، البته به شرط اینکه هیچ‌یک از والدین شما مقیم کشور غیر فاقد شرایط لازم در زمان تولد شما نبوده باشد. به طور کلی، یک فرد، مقیم کشوری که در آن متولد نشده باشد یا به شکل قانونی تابعیت آن را به دست نیاورده باشد، محسوب نمی‌شوند حتی اگر به شکل موقت به آن کشور سفر کند، در آن کشور مشغول تحصیل باشد، یا به خاطر شغل یا دلایل حرفه‌ای از طرف یک شرکت یا دولت در آن کشور مستقر شده باشند.
 
برای شرکت در قرعه‌کشی شما باید دارای دیپلم دبیرستان (تعریف شده به عنوان پایان موفقیت آمیز یک دوره ۱۲ ساله آموزش ابتدایی و متوسطه) باشید. این مدرک در ایران با نام مدرک پیش دانشگاهی شناخته می‌شود. اگر این مدرک را ندارید باید ۲ سال سابقهٔ کاری در ۵ سال گذشته در شغلی داشته باشید که نیاز به ۲ سال آموزش یا تجربهٔ کاری دارد. اطلاعات موجود در پایگاه داده‌های وزارت کار ایالات متحده تعیین کننده اعتبار سابقه کار متقاضی خواهد بود.
 
 
نحوهٔ نام‌نویسی ویرایش
 
نام‌نویسی در قرعه‌کشی ویزای گوناگونی تنها به صورت اینترنتی و تنها از طریق وب‌گاه http://www.dvlottery.state.gov/ESC/ انجام می‌شود. برای نام‌نویسی هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کرد و به جز اطلاعات فردی و خانوادگی و یک یا چند قطعه عکس دیجیتال در قالب و اندازهٔ مناسب، چیز دیگری در زمان نام‌نویسی مورد نیاز نیست. معمولاً نام‌نویسی در ماه‌های اکتبر و نوامبر انجام می‌شود.

united states diversity visa lottery
 
انتخاب متقاضیان ویرایش
 
برندگان قرعه‌کشی به صورت تصادفی توسط کامپیوتر و از بین تمامی متقاضیان تایید صلاحیت‌شده انتخاب خواهند شد. احتمال انتخاب یک درخواست الکترونیکی فاقد شرایط لازم که مستقیماً توسط خود متقاضی ارسال شده‌است توسط کامپیوتر مرکز کنسولگری کنتاکی، درست به اندازه یک درخواست دیگر که توسط یک واسطه در ازای دریافت پول برای یک متقاضی دیگر تکمیل شده و بصورت الکترونیکی ارسال شده‌است، خواهد بود. تمامی درخواست‌هایی که طی مهلت نام‌نویسی در قرعه‌کشی دریافت می‌گردند، دارای احتمال انتخاب تصادفی برابر در منطقه خود می‌باشند. با این حال، دریافت بیش از یک درخواست به نام یک شخص، صرف نظر از این موضوع که چه کسی درخواست‌ها را فرستاده‌است، منجر به حذف نام آن شخص از قرعه‌کشی خواهد شد. برندگان قرعه‌کشی تصادفی برای دریافت ویزای گوناگونی به منظور مهاجرت به ایالات متحده باید واجد تمامی شرایط و ویژگی‌های لازم مطابق با قوانین ایالات متحده آمریکا باشند.
 
 
 
تا دورهٔ ۲۰۱۱ نتایج در فاصله ماه مه و ژوئیه از طریق پست به اطلاع برندگان می‌رسید. از دورهٔ ۲۰۱۰ امکان پی‌گیری درخواست از طریق اینترنت نیز به وجود آمد؛ برای این منظور کاربر باید شماره تایید نام‌نویسی را در وب‌گاه http://www.dvlottery.state.gov/ESC/ چک کند. لازم است ذکر شود از دوره ۲۰۱۲ هیچ نامه قبولی برای برندگان پست نمی‌شود و نتایج از نخست ماه مه فقط و فقط از طریق اینترنت برای کلیه شرکت کنندگان در دسترس خواهد بود. سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایالات متحده قادر نخواهند بود تا فهرستی از انتخاب شدگان را به شما ارایه کنند.
 
 
احتمال برنده‌شدن
 
اگر چه برندگان قرعه‌کشی به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند اما توزیع جغرافیایی خاصی در این قرعه‌کشی لحاظ می‌شود. هیچ کشوری مجاز نیست بیش از ۷ درصد از برنده‌ها را به خود اختصاص بدهد. به علاوه، سهمیه برندگان در مناطقی تقسیم می‌شود (آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، اقیانوسیه، آمریکای مرکزی و جنوبی و حوزه کارائیب) و سهم هر منطقه بر حسب تعداد مهاجرانی که در ۵ سال گذشته از آن منطقه به آمریکا رفته‌اند مشخص می‌شود.
 
هم اکنون بیش از ۸۰٪ سهمیه به آفریقا و اروپا تخصیص می‌یابد. بر اساس داده‌های موجود دربارهٔ تعداد شرکت‌کنندگان و برندگان سال ۲۰۰۸، احتمال برنده شدن در اروپا بیشترین مقدار بوده‌است (۲٫۱۵ درصد) و در آسیا کمترین بوده‌است (۰٫۵۸ درصد). در کل، از بین بالغ بر شش میلیون شرکت‌کننده در سال ۲۰۰۸، ۹۶۶۹۰ برنده اعلام شده بود (احتمال کلی ۱٫۵۱ درصد).
 
 
 
حذف بنگلادش و افزایش سهمیه ایران ویرایش
 
سال ۲۰۱۲ تقریبا چهار هزار و ۴۰۰ نفر از ایرانیان برای برنامه قرعه‌کشی گرین‌کارت برگزیده شدند این در حالی است که بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا این رقم در سال ۲۰۱۱ تقریبا دو هزار و ۸۰۰ نفر بوده است. دلیل این افزایش چشمگیر حذف کشور بنگلادش از برنامه ویزای گوناگونی و اختصاص سهمیه آن به ایرانیان بوده است. اما به گفته خانم سارا گرو (انگلیسی: Sarah Grow)، یکی از کارمندان امور کنسولی وزارت خارجه آمریکا حدود ۱۰۰۰ نفر از آنان یعنی یک چهارم برندگان ایرانی کارت سبز برای اجرای مراحل قانونی و سفر به آمریکا به سفارتخانه‌های آن کشور مراجعه نکرده‌اند.[۲]
 
 
دو مرحله‌ای شدن قرعه‌کشی لاتاری ۲۰۱۳ ویرایش
 
در برنامهٔ لاتاری ۲۰۱۳ بر خلاف سال‌های گذشته که کل نتایج در ۱ ماه مه اعلام می‌شد دو مرحله‌ای شده‌است به‌طوری‌که بخشی از نتایج در ۱ ماه مه و بخشی دیگر (احتمالاً کیس نامبرهای بالا) در اکتبر اعلام خواهد شد. مرکز کنسولگری کنتاکی هنوز دلیل این تصمیم خود را اعلام نکرده است. در نتیجه کسانی که در مرحلهٔ نخست قرعه‌کشی در اردیبهشت ماه پذیرفته نشده‌اند باید در مهرماه با مراجعه به وب‌گاه اعلام نتایج دوباره احتمال خود را بیازمایند.[۳]
 
green card lottery
 
پاسخ برخی پرسش های قرعه کشی گرین کارت لاتاری آمریکا
 
 
مراحل قانونی که برندگان ایرانی گرین‌کارت باید طی کنند چیست و چه مدت طول می‌کشد که بتوانند گرین‌کارتشان را دریافت کنند؟
 
این یک موضوع خیلی مهم است. الان فقط شش ماه باقی است. کسانی که برندگان این قرعه‌کشی هستند تا روز ۳۰ سپتامبر – یعنی شش ماه دیگر- وقت دارند و به همین دلیل است که من تاکید می‌کنم که باید فوری با ما تماس بگیرند.
 
باید به همان صفحه اینترنتی که به آن اشاره کردم مراجعه کنند و با مرکز کنسولی در آمریکا تماس بگیرند و دو فرم را پر کرده، ارسال کنند.
اسم این فرم‌ها DS-230 و DSP-122 است.
 
بعدا آن مرکز در آمریکا به آنها اطلاع می‌دهد که لازم است در مرحله بعدی چه مدارکی را تهیه و ارسال کنند.
 
این مراحل چقدر طول می‌کشد؟
 
برای کسانی که الان تماس می‌گیرند تقریباً یک ماه طول می‌کشد.
 
 
توجه :
مطالب درج شده در مورد قرعه کشی گرین کارت ، صرفا نقل قول از سایت های مرجع بوده و به نشان تایید یا رد این موضوع و یا تبلیغ آن در این کانال نمیباشد …
 
 
آتلیه حرفه ای و تخصصی اندیشه نو
با مجوز رسمی از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران
 
 

جهت عضویت در شبکه های اجتماعی ما بخصوص در اینستاگرام و تلگرام

روی آیکون های زیر کلیک کنید

عضویت در کانال رسمی آتلیه اندیشه نو   عضویت در صفحه اینستاگرام آتلیه اندیشه نو     عضویت در کانال ویدئو آتلیه اندیشه نو در آپارات     عضویت و مشاهده ویدئو های آتلیه اندیشه نو در یوتوب    صفحه آتلیه اندیشه نو در فیس بوک   صفحه تویتر آتلیه اندیشه نو    صفحه رسمی گوگل پلاس آتلیه اندیشه نو

 

۱۱ مهر تا ۱۳ آبان ۹۱ زمان ثبت نام میباشد

تا ساعت ۸.۵ شب ۱۳ آبان که پایان ثبت نام اعلام شده است

 

برای مشاهده توضیحات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید

 توضیحات کامل سارا گرو در مورد برنامه قرعه کشی گرین کارت

این خبر تنها جهت اطلاع بازدید کنندگان و مراجعینی که

برای گرفتن عکس برای این موضوع مراجعه کرده اند درج شده است

و این مطلب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد

 

این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد بر عهده نخواهد داشت