زمان ثبت نام و قرعه کشی گرین کارت لاتاری آمریکا
US Lottery Green Card Registration and Lottery Time

چرا در قرعه کشی گرین کارت لاتاری برنده نمیشم ؟!

دوست داری برنده امسال قرعه کشی گرین کارت لاتاری باشی ؟!
میدونی خیلی ها در همون مرحله ثبت نام ، از قرعه کشی رد میشن ؟!

بسیاری از افراد متاسفانه به دلیل عدم داشتن عکس استاندارد و عدم شرایط عکس مناسب لاتاری در ثبت نام قرعه کشی عکس لاتاری رد میشوند .

این در حالی است در زمان ثبت نام به فرد اعلام نمیشود که عکس او باعث رد شدن او در قرعه کشی میشود .

در سایت های خارجی بسیاری از برنامه های هستند که با خرید آنها ، میشود عکس را قبل از ثبت نام تست کرد ، اما خوب پرداخت این هزینه هم برای برخی افراد شاید زیاد باشه .
برای مثال لینک زیر برخی از برنامه های مرتبط به چک کردن عکس لاتاری رو نشون میده برای خرید که یکی از قوی ترین های آنها ASTRA PHOTO VALIDATOR هستش .

برای مشاهده برنامه های چک کردن عکس لاتاری خارجی ( روی من کلیک کنید )

ویدئو آموزش نحوه ثبت نام رایگان در قرعه کشی گرین کارت لاتاری و عکاسی استاندارد آتلیه ای

بهترین آتلیه عکاسی استاندارد عکس بیومتریک پرسنلی لاتاری
The best standard photography studio for biometric personal lottery photos

متاسفانه برخی افراد خودشون با موبایل عکسی رو تهیه میکنند که در ثبت نام قطعا رد میشه ، چون عکس های با فلاش موبایل قرمزی در چشم ایجاد میکند و نور مناسبی هم ندارند .

برخی هم به آتلیه ها یا دفاتر مهاجرتی مراجعه میکنند که تخصص لازم برای عکاسی رو ندارند ، گاهی عکس ها در این مراکز دستکاری میشن ، یعنی پشت زمینه عکس به طور طبیعی سفید نیست و یا عکس رو رتوش میکنند که این موضوع باعث رد افراد در قرعه کشی گرین کارت لاتاری میشه .
توجه داشته باشید که شرکت در قرعه کشی گرین کارت لاتاری رایگان است ، اما این دفاتر از شما پول دریافت میکنند که ممکنه با دقت هم ثبت نام رو انجام ندهند ، ما داشتیم مشتری که عکسش رو ما گرفتیم برده برای مراکز ترجمه رسمی برای مهاجرت ، بعد توی ترجمه دفتر رسمی ترجمه کلی هزینه گرفته برای ترجمه دقیق و درست ، بعد فرد رفته سفارت عکس تایید شده اما ترجمه مدارکش خیر ، مثلا تاریخ ازدواجشون رو اشتباه زدن ، پس بهتره یک نفر امین یا خودتون انجام بدین و چند بار فرم ثبت نام رو چک کنید که درست پر شده باشند .
از طرفی اکثر دفاتر مهاجرتی فعال مجوز فعالیت ندارند در ایران یا مجوز عکاسی ندارند در ایران ، پس هیچ تعهدی به شما ندارند و وقتی شما مدارکتون رو در اختیار این فراد قرار میدین از جمله تصویر پاسپورت ( گدرنامه ) و عکس های خود رو ، ممکنه هر اتفاقی رخ بده خدای نا کرده و اینها از مدارک شما سوء استفاده کنند .

از طرفی هم مراجعه به هر عکاسی که مجوز داره هم دلیل بر استاندارد بودن عکس اون آتلیه برای لاتاری نمیشه ، ما در آتلیه عکاسی اندیشه نو ، در ادامه این مطلب سعی میکنیم تمام اطلاعاتی که برای یک عکس استاندارد نیازه رو به شما بدیم و شما رو متوجه این کنیم که یک عکس که به ظاهر ساده میاد ، چقدر در شانس قبولی شما تاثیر خواهد داشت .

در زیر مقیاس های یکی از اپ های آمریکایی برای چک کردن عکس رو براتون یکی یکی توضیح میدهیم که ASTAR Photo Validator نام دارد .

ASTAR Photo Validator Diversity Visa Lottery Program visa green card
برنامه آسترا فتو ولیدتور چک کردن عکس استاندارد قرعه کشی لاتاری آتلیه اندیشه نو

پارامتر های عکس استاندارد

اندازه عکس ثبت نام قرعه کشی لاتاری
Lottery lottery registration photo size

۱- image widh به معنی عرض تصویر است که باید ۶۰۰ پیکسل باشد که به شکل ۶۰۰ PX نمایش داده میشود .

۲- image height به معنی ارتفاع تصویر است که باید ۶۰۰ پیکسل باشد که به شکل ۶۰۰ PX نمایش داده میشود .

حجم فایل عکس استاندارد بیومتریک لاتاری
Lottery standard biometric photo file size

۳- image file size به معنی اندازه فایل تصویر است یا همان حجم فایل که باید کمتر از ۲۵۰ کیلو بایت باشد که به شکل ۲۵۰ Kb یا کمتر از آن نمایش داده میشود .

فشرده سازی استاندارد عکس بیومتریک لاتاری آمریکا و پرسنلی سفارت ها
image photo lossy compression ratios lottery

۴- image compression ratio به معنی نسبت فشرده سازی تصویر است که معمولا باید روی عدد ۱ : ۷ باشد .

کیفیت اندازه سایز دی پی آی رزولوشن و تاریخ عکاسی لاتاری
Quality, size, DPI, resolution, and lottery shooting date

۵- horizontal resolution به معنی وضوح عمودی است که باید روی عدد ۳۰۰ دی پی آی به شکل ۳۰۰ dpi باشد .

۶- vertical resolution به معنی وضوح افقی است که باید روی عدد ۳۰۰ دی پی آی به شکل ۳۰۰ dpi باشد .

نمونه عکس مورد تایید ثبت نام گرین کارت لاتاری آمریکا
Sample photo approved for registration of US Lottery Green Card

۷- top of the head به معنی بالای سر است که مکان یا موقعیت دقیق سر در بالا را مشخص میکند و باید به درستی عکس کراپ شده باشد تا در این بخش با خطا روبرو نشوید .

۸- bottom of the head به معنی پائین سر است که مکان یا موقعیت دقیق سر در پائین را مشخص میکند و باید به درستی عکس کراپ شده باشد تا در این بخش با خطا روبرو نشوید .

کراپ عکس لاتاری در فتوشاپ به طور دقیق
Crop lottery photos in Photoshop accurately

۹- head height به معنی ارتفاع سر است ، یعنی ارتفاع سر شما باید به درستی در عکس و به اندازه استاندارد باشد که در حدود ۲۲ میلیمتر معادل یک اینچ تا ۳۵ میلیمتر باید باشد .

۱۰- eye level به معنی سطح چشم در عکس است که یعنی چشم در سطح قابل قبولی در عکس قرار گرفته باشد و هر دو در یک سطح باشند و عکس کج نباشد یا سر کج نباشد و چشم ها در بالا و پائین سطح خط فرضی قرار نگرفته باشند .

۱۱- eye level height به معنی ارتفاع سطح چشم در عکس است ، اینکه اندازه و ارتفاع چشم ها به اندازه استاندارد مورد قبولی باشند بسیار مهم است که گاها این موضوع مورد توجه قرار نمیگیرد .

۱۲- both eyes open به معنی باز بودن هر دو چشم است ، در زمان عکاسی نباید پلک ها بسته یا نیمه بسته باشند .

قرمزی چشم در عکاسی با فلاش عامل رد عکس لاتاری
Red eyes in photography with flash cause lottery rejection

۱۳- red eyes به معنی چشم های قرمز است ، در دوربین ها و تجهیزات معمولی مانند موبایل ، معمولا این مشکل هست که چشم ها در اثر فلاش دوربین در عکس قرمز ثبت میشوند که باعث رد عکس خواهد شد .

زاویه چرخش سر و نگاه در عکاسی بیومتریک لاتاری و پرسنلی
Head rotation angle and gaze in lottery and personal biometric photography

۱۴- head tited or turned به معنی سر تیتر یا چرخانده ، یعنی سر به اطراف یا بالا و پائین چرخیده نباشد .

محل جای سر تنظیم صورت در عکس لاتاری بیومتریک پرسنلی استاندارد
head tited or turned centered lottery biometric personal photo

۱۵- head centered به معنی سر محور است ، یعنی سر در مرکز تصویر به شکل قرینه به درستی قرار گرفته باشد .

help_bad_Fix-overexposed-photo-background altered-shadows High face light
سایه نور زیاد اور اکسپوز شادو اصلاح عکس لاتاری غیر استاندارد

۱۶- shadows on the face ( side light ) به معنی سایه روی صورت ( نور جانبی ) است ، گاهی در اثر زاویه بد تابش نور یا وجود مانعی جلوی نور و سوژه سایه هایی در صورت ایجاد میشود که موجب رد عکس میشود ، عکس باید دارای نور یکنواخت و فلت یا همان تخت باشد و سایه ای روی صورت ایجاد نشود .

کنتراست سایه ها و نور در عکس پرسنلی بیومتریک لاتاری در صورت
Contrast shadows light lottery biometric personal photo face

۱۷- image file format به معنی فرمت فایل تصویر است که باید JPEG باشد ، وقتی روی عکس پروپرتیس میگیرید در کامپیوتر یا در داخل گوشی نگاه میکنید ، عکس با پسوند jpg نمایش داده میشود ، یعنی آخر نام عکس نوشته شده .jpg اگر به شکل های دیگر فایل تصویری باشد به مانند .tif یا .png یا .gif یا .psd و دیگر پسوند ها ، عکس قابل قبول نمیباشد .

بالانس رنگی و حرارت رنگ در عکاسی بیومتریک پرسنلی لاتاری
Color Balance and Color Heat in Lottery Personnel Biometric Photography

۱۸- image color space به معنی فضای رنگ تصویر است ، برخی در عکاسی در اثر عدم تنظیم دوربین یا رنگ نور مورد استفاده ، عکس هایشان یا خیلی زرد یا خیلی قرمز یا خیلی آبی میشود در صورت ، که این موضوع باعث رد عکس خواهد شد ، لذا باید رنگ به رنگ واقعی نزدیک باشد .

عمق رنگ تصویر در عکس استاندارد پرسنلی بیومتریک لاتاری
chart Image color depth in standard lottery biometric personnel photo

عمق رنگ تصویر در عکس استاندارد پرسنلی بیومتریک لاتاری
chart Image color depth in standard lottery biometric personnel photo

۱۹- image color depth به معنی عمق رنگ تصویر است که بسته به دوربین مورد استفاده و نرم افزاری که با اون کراپ میشود عکس دارد ، هرچه این عدد بزرگتر باشد ، یعنی تعداد رنگ بیشتری را میتوان در تصویر داشت ، مثلا یک بیت معادل ۱ bit میتواند ۸ رنگ را در بر بگیرد در عکس های با سیستم رنگ RGB اما در ۲۴ bit یعنی ۲ به توان ۲۴ ، معادل ۱۶.۷۷۷.۲۱۶ رنگ را میتوان ذخیره کرد و تنوع رنگی بیشتری در این عکس ها وجود دارد و عکس دقیق تر و نزدیک تر به واقعیت خواهد بود ، پس بسیار مهم است که عکس روی عدد مناسبی از نظر عمق رنگ باشد ، در غیر اینصورت رد خواهد شد .

۲۰- plain background به معنی پس زمینه ساده میباشد ، یعنی نباید شما از پشت زمینه رنگی یا شلوغ و طرح دار در پشت خود استفاده کنید ، مثلا در خانه و کنار یک کمد باشید و آن هم در تصویر باشد یا جلوی پرده اتاق باشید ، این کار در آتلیه اندیشه نو با نورپردازی درست روی پرده های مخصوصی انجام میشود که بازگشت نور در عکس یا همان رفلکت نباشد ، اما پشت شما به طور یکدست و ساده در تصویر به ثبت برسد و نیازی به فتوشاپ و دستکاری در عکس نباشد که باعث رد عکس میشود .

هیستوگرام فضای رنگی عکس و سایه ها و رنگ ها
Histogram of the color space of the photo and the shadows and colors of the background of the photo RGB

۲۱- neutral colored background به معنی پس زمینه با رنگ خنثی است ، که معمولا سفید یا سفید مایل به کمی خاکستری ( خیلی کم ) است ، اگر پس زمینه شما مثلا تیره یا مشکی باشد ، موهای شما و بک یکی میشود و مورد تایید نخواهد بود .

۲۲- light coloed background به معنی پس زمینه رنگی روشن است که در بالا هم توضیح داده شد که پس زمینه سفید یا سفید متمایل به خاکستری بسیار روشن باید باشد و نور مناسبی داشته باشد و تیرگی و سایه نداشته و یکنواخت نوردهی شده باشد .

سایه نور زیاد اور اکسپوز شادو اصلاح عکس لاتاری غیر استاندارد
Fix-overexposed-photo-background altered-shadows High face light

۲۳- background altered or overexposed به معنی این است که پس زمینه تغییر کرده یا بیش از حد نمایان شده است ، یعنی متاسفانه در برخی آتلیه ها یا دفاتر مهاجرت میان یک عکس رو پشت زمینه آن رو تغییر میدن و سفید میکنن که برنامه تشخیص میده و عکس رد میشه یا اینکه خیلی بک یا پشت زمینه به فرد نزدیک است و اون در عکس خیلی واضح است و یک نواخت نیست ، فاصله فرد تا پشت زمینه در زمان عکاسی باید مناسب یاد تا تصویر یک دست و مناسبی به طور روشن در پشت فرد در عکس اصلی دیده شود و نه بعد عکاسی دستکاری شود .

تنظیم تاریخ عکاسی در دوربین برای عکس بیومتریک پرسنلی لاتاری
Set the camera shooting date for the biometric personal lottery photo

۲۴- date of the photo به معنی تاریخ عکس ، متاسفانه برخی از عکس های قدیمی یا عکس های سال قبل خود استفاده میکنند که این امر به راحتی در اطلاعات فایل عکس مشخص میشه که عکس چه زمانی گرفته شده و عکس های قدیمی که به روز گرفته نشده باشند توسط سیستم رد میشوند ، حتی اگر چهره شما تغییری نکرده باشد ، تاریخ عکاسی توسط دوربین در فایل عکس ذخیره میشود و عکس اگر به روز گرفته نشده باشد ، توسط هوش مصنوعی و سیستم رد میشود .

۲۵- valid file name به معنی نام فایل معتبر است ، برخی افراد از نام های غیر معتبری روی فایل خود استفاده میکنند ، ما در آتلیه اندیشه نو ، نام شما و تاریخ عکاسی و شماره تماس و شماره عکس و اطلاعات درستی را در نام فایل عکسی قرار میدهیم که اولا به راحتی بایگانی و بعد ها پیدا بشه و دوما شما اطلاعات درستی از زمان عکاسی و شماره عکس خود داشته باشید برای سفارش چاپ عکس مجدد و سوما در سایت موقع آپلود نام استانداردی عکس داشته باشد که البته توسط شما این نام قابل ویرایش و تغییر نیز میباشد .

با وجود این همه پارامتر و توضیح ، متوجه میشید که عکس لاتاری یا پرسنلی یا بیومتریک یک عکس ساده نیست که از اون به راحتی گذر کنید و یا خودتون تهیه کنید یا در جای غیر تخصصی مانند دفاتر مهاجرتی و آتلیه های سنتی و خانه تهیه کنید ، گاها هم پول پرداخت میکنید و هم عکس استانداردی دریافت نمیکنید .

یکی از مشتریان آتلیه عکاسی اندیشه نو که برنامه بررسی عکس های لاتاری رو خریداری کرده بودند ، تصویر زیر را برای ما ارسال کردند که تمام پارامتر های عکس استاندارد عکس لاتاری را عکس های ما دارا میباشد که در بالا توضیحات آن را ارائه کردیم ، خوشحالیم که میتوانیم عکسی استاندارد و مورد تایید به مشتریان خود ارائه کنید ، در ادامه این مطلب ، توضیحات بیشتر و نحوه رزرو وقت عکاسی را مطالعه و مشاهده کنید .

عکس لاتاری یک عکس ساده غیر تخصصی نیست …! یک عکس است که میتواند سرنوشت شما رو تغییر دهد …

در این مقاله متوجه میشوید که عکس میتواند دلیل رد یا قبول شما در ثبت نام قرعه کشی گرین کارت لاتاری آمریکا باشد …

به جرات میشه گفت که آتلیه عکاسی اندیشه نو ، یکی از نادر آتلیه های عکاسی در ایران است که تمامی استاندارد های عکس بیومتریک قرعه کشی گرین کارت لاتاری و سفارت های مختلف برای تشکیل پرونده مهاجرات و اقامت و … را دقیق و کاشناسی و به روز ثبت و ارائه میکند .

پارامتر های استاندارد عکس مورد قبول قرعه کشی گرین کارت لاتاری
Standard Parameters Accepted Photo Lottery Green Card Lottery

قرعه کشی بخت آزمایی گرین کارت لاتاری آمریکا
US Lottery Green Card Lottery

پس توجه داشته باشید نکات زیر بسیار مهم است

۱- از اسکن عکس استفاده نکنید .

۲- در عکس زیرور آلات نداشته باشید .

۳- مکاپ و آرایش بیش از حد نداشته و در صورت امکان بدون آرایش و مکاپ باشید .

۴- این عکس توسط هوش مصنوعی و نه انسان در ابتدا چک میشه ، چون عکس های زیادی از سراسر دنیا آپلود میشه در سایت ، پس مهمه عکس شما دقیق و مطابق استاندارد باشه که توسط هوش مصنوعی که وظیفه کنترل عکس شما رو داره رد نشه .

۵- برای ثبت نام لاتاری نیازه که پاسپورت دارای اعتبار از نظر تاریخ و صدور داشته باشید و فرم های سایت لاتاری رو دقیق مطابق اطلاعات گذرنامه خود پر کنید .

۶- اکنون کودکان نیز سال هاست که دارای پاسپورت جداگانه هستند و در پاسپورت مادر و پدر عکس آنها درج نمیشود و باید برای ثبت نام لاتاری نیز عکس جداگانه ای گرفته شود .

۷- هر شخص یک امتیاز برای شرکت دارد ، زن و شوهر ها میتوانند جداگانه ثبت نام و نام همسر خود را نیز درج کنند و به این شکل یک خانواده ، دو شانس قبولی در قرعه کشی گرین کارت لاتاری را خواهد داشت .

۸- شرایط سنی خاصی برای ثبت نام لاتاری درج نشده اما نوشته شده حداقل داشتن دیپلم مهمه ، که این خودش گویای حداقل سنی است و حداقل سوادی برای ثبت نام .

۹- پس از بررسی داده ها توسط هوش مصنوعی در سایت لاتاری ، عکس و داده های مورد قبول در قرعه کشی شرکت داده میشوند و افرادی که امشان در قرعه کشی تایید شود ایمیل تایید دریافت میکنند ، افرادی هم که به هر دلیلی از جمله عکس یا اطلاعات اشتباه رد شده باشند یا در قرعه کشی قبول نشده باشند ، ایمیل عدم قبولی دریافت میکنند .

۱۰- پس از ثبت نام امکان ویرایش و تغییر عکس در حال حاضر وجود ندارد ، پس شانس خود را با سپردن ثبت نام به افراد غیر که فقط پولی میگیرن و ثبت نام درستی هم گاها انجام نمیدهند از دست ندهید و تا حد امکان خود ثبت نام کنید یا از نزدیکان خود کمک بگیرید و عکس را در آتلیه ای متعهد و متخصص تهیه کنید .

عکس بیومتریک لاتاری استاندارد کودک و نوزاد در آتلیه عکاسی
Standard baby and infant lottery biometric photo in a photography studio

۱۱- برای عکاسی از نوزاد های باید آنها را روی یک سطح روشن ( سفید ) خوابانده در آتلیه و عکاسی شود .

۱۲- برای عکاسی از کودکان در سنی که بتوانند روی صندلی بنشینند مانند بزرگ سال ها عکاسی میشود .

۱۳- داشتن ریش در جایی بیان نشده که مشکل دارد برای ثبت نام ، اما مهمه که چهره شما موجه و قابل شناسایی برای سیستم باشد ، وقتی محل چانه و گردی صورت با ریش بلند قابل شناسایی نباشد ، قطعا عکس شما رد خواهد شد ، پس با ظاهری آراسته برای عکاسی مراجعه کنید .

۱۴- در هنگام عکاسی بهتر است خانم ها یا آقایان با موی بلند ، تمامی موها را جمع کرده و از عقب ببندن ، این عکس برای نمایش زیبایی چهره شما و پرتر قشنگی از صورت شما نیست که به بقیه بخواهید نمایش دهید ، این عکس یک عکس از گردی صورت و دارای تمام جزئیات صورت شما باید باشد که به شکل لایو و بیومتریک تهیه شود و بدون دستکاری باشد و موهای شما در صورت باعث عدم تشخیص گردی صورت احتمالا خواهد شد .

۱۵- داشتن حجاب در جایی رد نشده اما داشتن حجاب به شکلی که گردی صورت و گوشها مشخص نباشد ، احتمالا باعث خطای هوش مصنوعی و سیستم خواهد شد و عکس شما رد خواهد شد ، پس به طور مناسبی با حجاب عکاسی کنید یا حجاب نداشته باشید .

نحوه تنظیم صورت و چرخش آن در عکس پرسنلی بیومتریک لاتاری
How to adjust the face and rotate it in the lottery biometric personal photo

طریقه غلط و نحوه صحیح نشستن برای عکاسی بیومتریک و لاتاری
Wrong way and the right way to sit for biometric and lottery photography

طریقه غلط و نحوه صحیح نشستن برای عکاسی بیومتریک و لاتاری
Wrong way and the right way to sit for biometric and lottery photography

۱۶- قبل از عکاسی لبخند بزنید تا چهره شما از حالت عصبانیت و عبوسی در بیاد ، سپس عادی شده و به حالت نرمال به لنز دوربین نگاه کنید ، بهتر است دست ها روی پاها باشد تا شانه های شما در یک راستا و صاف ایستاده باشند ، همچنین قوز نکنید و گردن را دخل بدن و شانه ها را به سمت گردن نبرید و سر به اطراف نبوده و کاملا مستقیم و روبروی عکاس باشید و یک لحه کنترل کنید که پلک نزنید و دقت کنید موهای شما به شکل وز و پراکنده از اطراف سر به بیرون نیامده باشد که عکس منظم و زیباتری ثبت کنید .

Do not use glasses in the lottery biometric personal photo
عدم استفاده از عینک در عکس پرسنلی بیومتریک لاتاری

۱۷- عینک نزنید ، زیرا رفلکت یا بازتاب نور روی شیشه عینک باعث دیده نشدن چشم های شما و رد عکس خواهد شد .

البته در دفاتر پلس +۱۰ نیز گاها خدمات عکاسی نیز ارائه میشود ، که متاسفانه استاندارد و کیفیت لازم را نیز ندارند و در مواردی اصلا بیومتریک نیستند ، اما خوب چون گذرنامه توسط پلیس صادر میشود ، عکس های گرفته شده در پلیس +۱۰ را به راحتی تایید میکنند و پاسپورت صادر میکنند معمولا ، اما این عکس ها مناسب عکس لاتاری نیستند و مورد تایید دولت آمریکا برای قرعه کشی گرین کارت لاتاری و یا کشور های دیگر برای سفارت و مهاجرت و … نیستند و باید عکس در آتلیه گرفته شود و کیفیت های لازم را داشته باشد و گاها برای برخی کشور ها مانند کانادا ، مهر اتلیه نیز باید پشت عکس درج شود .

راهکار قبولی عکس های باکیفیت آتلیه ها در این دفاتر

یک راهکاری که وجود داره و در سایت خود پلیس +۱۰ به آن اشاره شده و برخی مشتریان ما نیز به ما بیان کردند که به این شکل توانسته اند عکس با کیفیت خود را به این دفاتر ارائه کنند که در آتلیه گرفته بودند این بوده که برای اینکه عکس شما رو دفاتر پلیس +۱۰ و پیشخوان از بیرون و آتلیه ها قبول کنه ، یک عینک دودی بزنید و بگین چشم شما عمل شده و نمیشه عینک رو بردارید و یا یک باند روی صورت بزنید و بگین جراحی و عملی روی صورت داشتید که عکس بیرون شما رو قبول کنن ، اگر نه شما رو در این دفاتر مجبور میکنن که در همان محل عکس بگیرید ، که البته ما این موضوع را مطرح میکنیم و نه پیشنهاد و طبق قانون دفاتر آتلیه عکاسی هستند که مجوز عکاسی دارند نه این دفاتر و عکس خیلی از این دفاتر بیومتریک نیست و شرعا آتلیه های عکاسی هستند که از راه عکاسی درآمد دارند و مالیات پرداخت میکنند نه این دفاتر که اخیرا برای عکس بی کیفیت خود نیز هزینه دریافت میکنند .

شاید براتون سئوال بشه که حالا از کجا بدونم برای کدوم کشور چه سایزی و چه استانداردی لازمه برای تهیه عکس بیومتریک سفارت یا ماهاجرت و … ، ما کار شما رو ساده کردیم و در لینک زیر تمام اطلاعات همه کشور ها رو قرار دادیم ، کافیه روی لینک زیر کلیک کنید

عکس استاندارد پرسنلی بیومتریک سفارت ، مهاجرت ، کشور ها ( برای بازدید روی من کلیک کنید )


برای رزرو وقت و دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با عکس بیومتریک در آتلیه اندیشه نو نیز ، کافیه روی لینک زیر کلیک کنید

آتلیه عکاسی پرسنلی بیومتریک ( برای مشاهده روی من کلیک کنید )

توجه :
۱- برای دریافت وقت عکاسی و رزرو زمان باید تعداد نفرات و روزی که میخواهید مراجعه کنید و حدود ساعت را به شماره ۰۹۱۹۴۹۲۹۵۰۹ در واتس اپ ارسال کنید ( جهت ارسال پیام در واتس اپ روی شماره کلیک کنید ) ، سپس بعد از بررسی به شما تایید اگر داده شد ، به شماره کارت بانک اعلامی ، مبلغ اعلامی بیعانه را واریز و رسید آن را در واتس اپ ارسال کنید تا وقت شما قطعی شود .

برای عکس پرسنلی ۵۰ تومان نفری واریز میکنید به عنوان بیعانه ، اگر مراجعه داشتید از هزینه خدمات کسر میشود و در غیر اینصورت ، مبلغی عودت داده نخواهد شد اگر در تاریخ و ساعت مشخص مراجعه داشته باشید و وقت شما مجدد باید رزرو گردد .

شماره کارت بانک جهت واریز وجه ، رزرو وقت و تسویه حساب در اتلیه عکاسی اندیشه نو
شماره کارت بانک جهت واریز وجه ، رزرو وقت و تسویه حساب در اتلیه عکاسی اندیشه نو

۲ – آدرس را از قبل چک کنید که در زمان اعلامی در دفتر حضور داشته باشید ، در غیر اینصورت وقت شما کنسل و بیعانه عودت داده نخواهد شد .


Sketch address - Postal code - Location - photography studio andisheh no - nima nasiri
کروکی و موقعیت جغرافیایی اتلیه عکاسی اندیشه نو روی مپ و کد پستی لوکیشن

آتلیه عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای اندیشه نو در استان تهران
کروکی و موقعیت آتلیه عکاسی اندیشه نو ، تهران ، شرق تهران ، خیابان دماوند ، روبروی سینمای ماندانا ، پلاک ۵۸۱

۳- برای دریافت فایل عکس در کنار چاپ عکس ، هزینه جداگانه دریافت میشود .
۴- عکس های فوری ، یکی دو ساعت بعد و با هزینه بیشتری آماده خواهند شد که در جدول ارئه شده تعرفه خدمات ، موجود میباشد .
۵ – با لبخند وارد عکاسی شوید و عبوس نباشید تا عکس بهتری به ثبت برسد .

۶- چرا آتلیه عکاسی اندیشه نو ؟
چون کادر ما تحصیل کرده و مجرب و با تجربه هستند و این آتلیه دارای مجوز رسمی از اتحادیه عکاسان و فیلمبردارن تهران میباشد و با رزرو وقت ، بدون معطلی سرویس دریافت خواهید کرد .

Official license from Tehran Photographer and Cinema Union nima nasiri
مجوز آتلیه و جواز اتلیه و پروانه کسب اتلیه عکاسی اندیشه نو با مدیریت مهندس سید نیما نصیری نائینی از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا از روز چهارشنبه ۶ اکتبر ۲۰۲۱ ( ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰) ساعت ۲۰:۳۰ شروع خواهد شد و مهلت ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا تا روز سه شنبه ۹ نوامبر ۲۰۲۱ ( ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ) ساعت ۲۰:۳۰ خواهد بود.


تاریخ اعلام نتیجه لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا در سال ۲۰۲۲ است و تاریخ پایان رسیدگی به پرونده برندگان لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا در سی ام سپتامبر ۲۰۲۳ است.

مدارک مورد نیاز دریافت پاسپورت در پلیس +۱۰ ایران
Documents required to receive a passport in Iran +10 police

اما شرایط عکس گذرنامه و پاسپورت برای خانم ها و آقایان در ایران و دفاتر پلیس +۱۰ که مورد تایید باشد :

دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور اخذ آثار بیومتریک چهره و اثر انگشت مطابق با استانداردهای پلیس، به کیوسک‌هایی پیشرفته مجهز شده‌اند که ضمن ارتقاء کیفیت مدارک (گواهینامه، گذرنامه و …)، سرعت صدور آنها و خدمت رسانی را افزایش می‌دهند.

از این رو جهت بهره‌مندی از خدمات این کیوسک‌ها لازم است نکات زیر توسط مراجعین محترم رعایت گردد:

  • وضعیت ظاهری استاندارد برابر با اصول اعلام شده از طرف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را مطالعه (پایین همین مطلب) و هنگام مراجعه به دفتر رعایت نمایید.

توجه: مدت انقضای تصویر چهره اخذ شده در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یک سال بوده و در صورت مراجعه بعد از یک سال باید تصویر جدید تهیه شود.

در صورت مراجعه برای دریافت یک خدمت بیش از یک بار در عرض کمتر از یک سال، تصویر چهره قبلی منقضی شده و باید تصویر جدید تهیه شود.

مثال: در صورتیکه متقاضی برای یکی از خدمات مانند گواهینامه اقدام به اخذ تصویر چهره در دفتر نماید و در عرض کمتر از یک سال از تاریخ آن بخواهد خدمت دیگری مانند گذرنامه را دریافت نماید در صورتیکه تصویر قبلی استانداردهای لازم خدمت گذرنامه را داشته باشد نیازی به اخذ تصویر جدید نیست ولی اگر در طول همان سال برای دریافت مجدد خدمت گواهینامه مراجعه نماید باید تصویر چهره جدید در دفتر تهیه شود.

شرایط اختصاصی ظاهر آقایان 

  1. بدون آرایش
  2. بدون عینک
  3. بدون کلاه
  4. بدون کروات
  5. بدون گردنبند
  6. بدون وجود نوشته یا برچسب روی لباس
  7. عدم استفاده از لباس سفید و رنگ سبز (تیره یا روشن)
  8. عدم استفاده از لباس های یقه باز و یا کاپشن‌های یقه بلند
  9. نمایان بودن تمام اجزا صورت بخصوص هردو گوش
  10. عدم استفاده از وسایل تزئینی در چهره
  11. عدم استفاده از مدل موی سر غیر متعارف
  12. محاسن باید مطابق عرف جامعه به گونه‌ای که لبها پیدا باشد (ریش پروفسوری جهت کارت پایان خدمت یا معافیت قابل قبول نیست)
  13. لباس روحانیت و عمامه برای روحانیون قابل قبول است.

تصویر پاسپورت استاندارد جدید ایران و عکس پرسنلی بیومتریک
New Iranian standard passport image and biometric personnel photo

شرایط اختصاصی بانوان

  1. حجاب کامل (عدم نمایش تار و ریشه مو)
  2. بدون آرایش غیر متعارف
  3. بدون عینک
  4. استفاده از مقنعه یا روسری بدون طرح و نقش (رنگ آن سفید و سبز تیره یا روشن نباشد)
  5. مشخص بودن گردی کامل صورت شامل گوشه ابروها، گونه‌ها، چانه و پیشانی
  6. عدم استفاده از وسایل تزئینی در چهره (مانند نگین روی بینی و دندان)
  7. در خدمت گذرنامه حجاب کامل برای بانوان بالای ۵ سال الزامی است
  8. در خدمت گذرنامه لباس دختران زیر ۵ سال باید پوشیده و گوش ها کاملاً نمایان باشد

کیوسک عکس عکاسی پلیس +۱۰ پاسپورت ایران
Police photography kiosk + 10 Iranian passports

استثنائات

افرادی که شامل موارد زیر می‌شوند نمی‌توانند از کیوسک‌های دفاتر استفاده کنند و می‌بایست در زمان مراجعه به دفاتر ، عکسی مطابق با استاندارد‌های ذکر شده را همراه خود داشته باشند .

  1. نوزادان زیر ۳ سال
  2. افراد دارای جراحت از ناحیه سر
  3. شفاجویانی که شیمی درمانی می شوند
  4. افرادی که جراحی زیبایی روی صورت داشته اند و هنوز دوره درمان کامل نشده است.
  5. اقلیت مذهبی با محاسن خاص 

مدارک لازم جهت صدور گذرنامه

منبع : درگاه خدمات الکترونیک انتظامی_ خدمت صدور گذرنامه

توجه : حضور شخص متقاضی (صاحب گذرنامه) در همه گروه‌های سنی الزامی است.

تعرفه : ( در سال ۱۴۰۰ ) نرخ این خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی با احتساب هزینه پستی مبلغ ۷۳۱,۵۲۴ ریال می‌باشد که از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.
——————————————————————————–

۱- تهیه فرم و شناسه گذرنامه از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) (هزینه اخذ شناسه ۱۷,۳۷۵ ریال می‌باشد)
۲- پرداخت مبالغ زیر از طریق دستگاه کارتخوان (POS) مستقر در دفاتر
توجه : واریز از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

ردیفمبلغ
۱۶۲،۵۰۰ ریال
(شش هزار و دویست و پنجاه تومان)
۲۱،۲۵۰،۰۰۰ ریال
(یکصد و بیست و پنج هزار تومان)

تصویر پاسپورت استاندارد جدید ایران و عکس پرسنلی بیومتریک
New Iranian standard passport image and biometric personnel photo

۳- موارد مشترک میان بانوان و آقایان:
مدارکی که می‌بایست توسط کلیه متقاضیان ارائه گردد:
۱-۳) اصل شناسنامه و کارت ملی و یا تأئیدیه ثبت احوال برای کلیه متقاضیان.
۲-۳) ارائه اصل آخرین گذرنامه (در صورت معتبر بودن)
۳-۳) تصویر بیومتریک که در دفتر پلیس+۱۰ اخذ می‌شود (هزینه: ۱۳۰,۶۶۰ ریال)
الف: آقایان بدون کلاه، عینک، کراوات، زیور آلات و آرایش مو و محاسن به طوری که پیشانی و گوش‌ها مشخص باشند. همچنین رنگ لباس و زمینه یکسان نباشد.
ب: خانم‌ها با حجاب کامل بدون آرایش و زیورآلات، با استفاده از روسری و یا مقنعه ساده و تیره به طوری که گردی صورت مشخص باشد. (برای دختران بالای ۶ سال با حجاب کامل)
۴-۳) اجازه محضری برای افراد زیر ۱۸ سال از سوی پدر و یا قیم قانونی.
۵-۳) افراد بالای ۱۵ سال ضمن حضور در دفتر می‌بایست شناسنامه عکسدار ارائه نمایند.
۶-۳) افراد زیر ۱۵ سال ضمن حضور در دفتر می‌بایست گواهی اشتغال به تحصیل، دفترچه بیمه و یا گذرنامه عکسدار ارائه نمایند.
توجه: برای افراد زیر ۶ سال،کودک می‌بایست در دفتر حاضر شده و ولی کودک یک قطعه عکس از کودک خود را ارایه نماید.
۷-۳) بازنشستگان نظامی که ۵ سال تمام از بازنشستگی آنها نگذشته است ارائه نامه از حفا یگان مربوطه الزامی است.
۸-۳) بازنشستگان نظامی که ۵ سال از بازنشستگی آنها می‌گذرد می‌بایست اصل و کپی کارت کانون بازنشستگان را ارایه دهند (نیازی به ارایه گواهی از سازمان متبوع نمی‌باشد).
۹-۳) نظامیان شاغل می‌بایست نامه موافقت حفا یگان مربوطه را ابتدا به دبیرخانه اداره گذرنامه ارائه و پس از ثبت به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارایه نمایند.

۴- موارد مربوط به بانوان:

۱-۴) اجازه محضری برای بانوان متأهل از سوی همسر.
توجه: بانوان مقیم خارج در صورتی که شوهر خارجی اختیار نموده باشد نیازی به اجازه محضری همسر ندارند، همچنین اقامت با گذرنامه ایرانی قابل قبول است.
توجه: بانوانی که همسر آنها فوت نموده، می‌بایست اصل گواهی فوت همسر و یا اصل شناسنامه باطل شده همسر و بانوان مطلقه می‌بایست اصل طلاق‌نامه را ارائه نمایند.

۵- موارد مربوط به آقایان:

۱-۵) ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت صرفاً هوشمند(کارت‌های قدیمی اعتبار ندارند) و یا موافقت‌نامه سازمان وظیفه عمومی برای مشمولین.
توجه ۱: کسانی که اقدام به تعویض کارت پایان خدمت یا معافیت قدیمی به هوشمند نموده‌اند، بعد از گذشت ۲۴ ساعت از درخواست تعویض، می‌توانند با ارایه برگه ثبت درخواست تعویض کارت به افسران گذرنامه مستقر در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، درخواست صدور یا تعویض گذرنامه دهند.
توجه ۲: آقایان بالای ۵۰ سال احتیاج به ارایه کارت پایان خدمت ندارند.
۲-۵) آقایان دانشجو و یا دانش آموز برای خروج از کشور می‌بایست نامه از محل تحصیل خود دریافت و به سازمان وظیفه عمومی تحویل نمایند.

۶- چند نکته مهم:

۱-۶) برای متولدین خارج از کشور ارایه مدرک نحوه ورود الزامی است.

۲-۶) برای ابطال گذرنامه‌هایی که بالای یک سال اعتبار دارند ارائه نامه از ادارات گذرنامه الزامی است.

نحوه اقدام درخصوص افرادی که گذرنامه معتبر آنها مخدوش بوده و یا آن را مفقود نموده‌اند:

شهروندان تهران جهت اعلام فقدان و تعویض گذرنامه مخدوش – بررسی ممنوعیت فقط می‌بایست به اداره گذرنامه تهران بزرگ واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور مراجعه نمایند.
توجه: افرادی که اعتبار گذرنامه آنها به اتمام رسیده و مفقود یا مخدوش گردیده است نیازی به اعلام فقدان نداشته و می‌توانند مستقیماً به دفاتر مراجعه نمایند.