انواع فرمت mpeg و معرفی این فرمت
 
تبدیل mpege
معرفی Mpeg – 1
Mpeg -1 ترکیبی از کد گذاری و فشرده سازی های صوت و ویدئو می باشد . عموما ازMpeg -1 برای Video CD استفاده می شود و کمتر پیش می آید که از آن برای DVDاستفاده کنند زیرا که کیفیت و سرعت انتقال داده آن برابر با نوارهای VHS است . اصولاMpeg -1 برای انتقال دادن ۵/۱ مگا بیت در ثانیه طراحی شده است   با این مقدار می توان ویدئو هایی با کیفیت ۲۴۰ * ۳۵۲ – 97/29 فریم در ثانیه یا ۲۸۸ * ۳۲۵ و ۲۵ فریم در ثانیه بدست آورد . از معایب بزرگ Mpeg -1 این است که تصاویر را به صورت پشت سر هم کد گذاری می کند و توان ترکیب پیچیده آنها را ندارد . بنابر این قابلیت فشرد ه سازی آن کم است .
 
بازدید ادامه مطالب با کلیک روی این مطلب
انواع فرمت mpeg و معرفی این فرمت
 
 

معرفی Mpeg -2
Mpeg -2 استاندارد پیشرفته تر Mpeg -1 می باشد  Mpeg -2 استفاده گسترده ای در تلویزیونهای دیجیتال کابلی ، آنتنی یا ماهواره ای دارد . هم چنین فرمت اصلی فیلمهایDVD نیز می باشد . Mpeg -2 توانایی الحاق متن یا برنامه های راهنما برای پخش کننده را همراه صوت و تصویر دارد . یک فایل Mpeg -2 از چندین بخش تشکیل شده است یک بخش آن برنامه پخش نام دارد که با توجه به پخش کننده اطلاعات را بطور مناسب انتقال می دهد . بخش دیگر Video Part نام دارد که مشابه Mpeg -1 می باشد با این تفاوت که توان فشرده سازی تصاویر به صورت ترکیبی را دارد . هم چنین Mpeg -2 قادر به انتقال اطلاعات کمتر از  مگا بیت در ثانیه نمی باشد . اطلاعات صوتی Mpeg -2 مشابه با Mpeg -1 می باشد با این تفاوت که به دو کانال استریو محدود نمی باشد و می تواند صوت را به صورت دالبی ذخیره کند .
 
روش های تبدیل mpege به cd
 
معرفی Mpeg -4
استاندارد Mpeg -4 در سال ۱۹۹۸ معرفی شد و کاربرد بسیاری در وب ، CD ، تلفن های تصویری ، و پخش تلویزیونی پیدا کرد . Mpeg -4 ترکیبی از استاندارد های Mpeg -1 و Mpeg -2 می باشد بعلاوه چندین قابلیت دیگر از جمله : VRML برای رندر کردن تصاویر سه بعدی ، شی گرا بودن استفاده از فرمت AAC برای صوت و غیره . بخاطر شی گرا بودن این استاندارد می توان تعیین کرد که فایل ما دارای کدام قابلیت ها باشد بنابراین تمامی فایلهای Mpeg -4 یکسان و تحت یک استاندارد نیستند از دیگر مزایای Mpeg -4 این است که می تواند رابطه ای دو جانبه با کاربر برقرار کند و با توجه به نیازهای کار خواصی را فعال یا غیر فعال کند این مزیت کاربرد بسیاری در وب و شبکه ها دارد .
 
برای دانلود فایل این مطلب به صورت pdf روی لینک زیر کلیک کنید
Click This andisheh no.gif (125×70)