نکات مهم در انتخاب لباس عروس

مهم ترین نکات در انتخاب لباس عروسی  و نامزدی

توجه داشته باشید روزی که برای خرید و یا پرو لباس عروس می روید حتما باید کفش و لباس زیری را که می خواهید برای عروسی به تن کنید همراه داشته باشید و لباس عروس تان را با آن ها پرو کنید چرا که اندازه ی قد دامن بستگی به اندازه ی پاشنه ی کفش تان دارد و تنگی و گشادی و یا خوش فرم شدن بالا تنه ی لباس تان نیز بستگی به لباس زیرتان دارد. هنگام خرید یا سفارش لباس عروس توجه داشته باشید که بهترین راهنما برای انتخاب لباس ایده آل در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف اندامتان است . برای این کار می توانید از یک خیاط ماهر نیز کمک بگیرید و از او بخواهید تجربیاتش ر ا در اختیارتان بگذارد. از آن جایی که ممکن است لباس عروس را چند هفته جلوتر تهیه کرده باشید مجبور هستید لباس تان را دو سه روز قبل از عروسی یک بخار بدهید تا چروک هایش باز شود . می توانید این کار را به مزون لباس تان بسپارید یا یک خشکشویی مطمئن پیدا کنید. اگر نیم تنه ی بالایی شما بلند تر از نیم تنه ی پائین تان است می توانید مدل هایی را سفارش دهید که خط کمر آن ها بالاتر هستند تا بدین ترتیب توازن در دو نیم تنه تان ایجاد شود و بدین ترتیب اندام تان را به فرم ساعت شنی نزدیک کنید

نکات انتخاب لباس عروس

بازدید ادامه مطالب با کلیک روی این مطلب

انتخاب لباس عروس

 

هر چه تعداد افرادی که عروس را همراهی می کنند کم تر باشد بهتر است و انتخاب مناسب تر و سریعتر انجام می شود انتخاب لباس عروس یکی از مهمترین خریدهای مربوط به جشن عروسی است که اغلب عروس خانم ها روی آن خیلی حساس هستند و گاهی به خیال این که بهتر است از نظرات مختلف در هنگام خرید لباس عروس بهره مند شوند روز خرید لباس عروسی تعداد زیادی از دوستان و افراد فامیل را همراه می برند در حالی که بهتر است فقط دونفر را همراه خود ببرید. در غیر اینصورت در میان نظرات و سلیقه های مختلف سردرگم خواهید شد.
 
انتخاب لباس عروس
 
اگر گودی کمرتان کم است می توانید با سفارش یک دامن پف کرده ی بزرگ کمرتان را باریک نشان دهید که معمولا برای چنین لباسی از تور بهتر می توانید بهره بگیرید. اگر قصد سفارش لباس نامزدی دارید و چاق هستید می توانید از رنگ های تیره تر مثل سرخابی تیره ، آبی تیره ، بنفش و … استفاده کنید. رنگ های روشن مثل کرم ، صورتی روشن ، لیمویی ، یاسی و … برای خانم های خوش اندام و یا لاغر مناسب تر است. یک پیشنهاد دیگر برای خانم های چاق این است که لباس هایی را انتخاب کنند که برش های عمودی در آن داشته باشد. پارچه هایی که طرح های ریز و محو دارند برای خانم های چاق و پارچه های با طرح درشت برای خانم های لاغر و خوش اندام مناسب هستند . توجه داشته باشید که اگر پایین تنه تان از بالا تنه تان بزرگ تر است یا به عبارتی در آن ها اختلاف سایز دارید ،از مدل های ماهی چشم پوشی کنید.
 
نکات انتخاب لباس عروس
 
عروس خانم های چاق و قد بلند می توانند از لباس های بالا تنه بلند که بهتر است از جنس حریر یا پارچه های بسیار ریز بافت و نرم مثل ساتن ابریشم و یا دانتل و گیپورهای ظریف باشد ، تور های متوسط و دسته گلی به گل های روشن استفاده کنند. عروس خانم هایی که قد بلند دارند و اندام شان نیز باریک است بهتر است دامن های پرچین و پف را که جنس آن می تواند تور یا ارگانزا باشد انتخاب کنند و نیز می توانند با لباس هایی با بالاتنه های چسبان و دراپه های ریز ، دستکش بلند ، تور سر بسیار پر چین و کوتاه ، دسته گلی گرد که با تور  و روبان های ساتن پهن تزئین شده اند ، انتخاب خود را کامل کنند. اگر می خواهید شانه های تان کوچک تر نشان داده شوند می توانید از مدل های یقه ی نامتقارن استفاده کنید.
 
لباس عروس مناسب
 
در صورتی که قصد اجاره ی لباس عروس را دارید ، باید بدانید که به طور معمول تفاوت قیمت خرید و اجاره ی لباس یکصد هزار تومان است . خریدن لباس عروس اضطراب کم تری دارد ، زیرا بعضی از مزون ها برای آن که بتوانند لباس مورد پسند شما را به شخص دیگری نیز کرایه دهند در مدل لباس دست می برند و مثلا پشت لباس را بندی می کنند تا با سایز افراد دیگر هم جور در بیاید . ضمنا مجبورید صبح فردای عروسی لباس را تحویل مزون دهید که این کار نیز وقت و حوصله می خواهد . بهترین انتخاب برای عروس های قد کوتاه و چاق ، لباس ترک از بالا تا پایین است ، با تور بلند و تاج بلند . خانم هایی که قد کوتاهی دارند و باریک هستند ترجیحا لباس های یقه دار با دنباله ی بلند و برش های عمودی ، تور سر بلند و سه طبقه و دسته گل آبشاری برای شان مناسب تر است. هنگام سفارش لباس عروس از خیاط تان بخواهید که یک هفته تا چهار روز قبل از مراسم عروسی لباس تان را تحویل دهد تا بدین ترتیب اگر ایرادی در گوشه ای از لباس تان وجود داشت بتوانید آن را در این فرصت برطرف کنید و هم چنین می توانید از این طریق از بدقولی احتمالی خیاط ها پیشگیری کنید. بهتر است در لباس عروس تان راحت باشید یا اگر لباس راحتی نیست حداقل ناراحت هم نباشد . از پوشیدن گن های ضخیم که باعث ناراحتی تان می شود پرهیز کنید زیرا هم گرم تان خواهد شد و هم عرصه را به شما تنگ خواهد کرد و در آن لباس حجیم عروسی بعد از دقایقی احساس خفگی و سنگینی خواهید کرد. بهتر است برای لاغر تر نشان دادن تان در لباس عروسی فنر بگذارید تا نیازی به گن نداشته باشید و یا از گن های ظریف استفاده کنید.
 
انتخاب لباس عروس ایده آل
 
لباس عروس هایی که رنگ سفید مات دارند به عروس هایی که پوست روشن و کم رنگی دارند بیش تر می آید . هم چنین لباس هایی با رنگ سفید براق برای افرادی که پوست تیره ای دارند مناسب تر است. به فصل ازدواج تان توجه کنید و بعد سفارش لباس عروس بدهید . اگر در تابستان ازدواج می کنید نباید لایه های لباس تان متعدد باشد و یا از جنسی باشد که باعث عرق کردن تان شود . اگر هم در زمستان ازدواج می کنید حتما به فکر یک ژاکت ، شال یا کت گرم برای روی لباس تان باشید.
انتخاب از بین چندین لباس عروس
برخی از عروس ها می پرسند برای انتخاب لباس عروس باید حداقل چند لباس را امتحان کنند؟ این در حالی است که واقعا عدد دقیقی برای پاسخ به این پرسش وجود ندارد. این دقیقاً به شخصیت شما بستگی دارد و این که آیا می دانید که چه چیزی برای شما مناسب است یا خیر؟! بعضی از عروس ها به سادگی بعد از دو بار امتحان کردن، لباس مورد نظر خود را می یابند در حالی که بعضی باید حداقل ۱۰ها لباس را بپوشند تا لباس دلخواه خود را انتخاب کنند. فقط به یاد داشته باشید که هر چه تعداد بیشتری لباس را امتحان کنید، بیشتر خسته می شوید و امکان این که بگویید " آها این لباس دلخواه من است" کم تر می شود.
لباس عروس های گران را امتحان نکنید 
 لباس مناسب شما لباسی است که در آن احساس راحتی و اعتماد به نفس می کنید. درضمن باید بدانید که برای هر مقدار بودجه می توان لباس عروس زیبایی را یافت که برای شما مناسب باشد. اولین توصیه این است که به مغازه هایی بروید که لباس هایی مناسب با بودجه شما را دارند. درباره بودجه خود با مشاور مزون صحبت کنید تا لباس هایی متناسب با بودجه تان را به شما نشان بدهد و در آخر باید بگویم که از پوشیدن لباس هایی که گران تر از بودجه شما است بپرهیزید. این کار باعث می شود که همه لباس های دیگر که برای شما مناسب است به نظرتان زشت و بی رنگ و رو بیاید.
نگهداری از لباس عروس
شما باید اطمینان داشته باشید که لباس شما در بهترین حالت قرار دارد. باید آن را در حالت عمودی به دیوار بیاویزید و یا از سقف آویزان کنید و مواظب باشید که لکه دار نشود. هم چنین مطمئن شوید که دسته گل، لباستان را کثیف نمی کند. یک نخ و سوزن کوچک در کیف دستی عروس همراهتان داشته باشید یا به خواهر یا مادرتان بسپارید تا در صورت آسیب دیدن لباس و یا افتادن دکمه ای از آن بتوانید آن را ترمیم کنید.  هرگز در روز عروسی، از مواد برنزه کننده بدن به صورت دستی استفاده نکنید و یا بر روی لباستان مستقیماًعطر نزنید.
یک نکته کلیدی
روزی که برای انتخاب لباس عروس می روید، لباس دلخواهتان را بپوشید، لباسی که نشانگر شخصیت شما و تصویری که می خواهید از خود ارائه بدهید، باشد. به این ترتیب مشاور مزون می تواند با دیدن مدل لباس پوشیدن شما، به شما در انتخاب بهتر لباس عروس کمک کند. لباس عروس را به سه طریق می‌توان تهیه کرد. در روش اول شما لباس عروس را سفارش می‌دهید تا برایتان بدوزند و سپس این لباس را از مزون می‌خرید. این روش اگرچه از قدیم مرسوم بوده اما این روزها دیگر به صرفه نیست. اولا چون هزینه زیادی برایتان خواهد داشت و ثانیا چون در سال‌های آینده نگهداری از لباس عروس تان دشوار خواهد بود. روش دوم این است که سفارش دوخت لباس عروس را بدهید اما لباسی که برای شما دوخته شده را اجاره کنید. هزینه این روش کمتر از خرید لباس عروس است اما این مزیت را دارد که متناسب با اندام شما و درست طبق سلیقه خودتان تهیه شده است. این لباس بعدها به عنوان لباس آماده به عروس خانم‌های دیگر اجاره داده می‌شود. در روش سوم هم که این روزها مرسوم‌تر ‌و به صرفه‌تر ‌است، لباس عروس‌های آماده را اجاره می‌کنید و هزینه یک شب آن را می‌پردازید.
اینطور انتخاب کنید
در تهیه لباس عروس همانقدر که می‌بایست به استایل و سبک لباس توجه کنید، به همان اندازه نیز باید به احساس خودتان رجوع کنید. بنابراین از امتحان مدل‌های جدید و مدرن هراس نداشته باشید. از طرفی این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که حداقل ۶ ماه قبل از جشن عروسی می‌بایست لباس عروس خود را سفارش بدهید. بنابراین شاید بهتر باشد از هم اکنون دست به کار شوید. می‌توانید از اینترنت استفاده کنید و سعی کنید به وب‌سایت‌هایی که مدل‌های لباس عروس را بررسی می‌کنند سر بزنید و مدل‌های مورد علاقه خود را جمع‌آوری کنید. سعی کنید از بهترین دوستانتان، خواهرتان و یا مادرتان نیز نظرخواهی کنید. وب‌سایت‌های زیادی هستند که مدل‌های لباس عروس اسلامی را به شما پیشنهاد می‌کنند که با انتخاب آنها در طول مراسم و هنگام عکاسی آرامش و پوشیدگی بیشتری خواهید داشت. می‌توانید از این مدل‌ها الگو بگیرید و آن‌ها را سفارش دهید. لباس عروس هایی که دامن آنها A شکل است و یا دامن پف دار دارند، برای عروس خانم‌هایی که قسمت‌های پایین بدن آنها چاق است و اصطلاحا اندامی گلابی شکل دارند، مناسب است. مدل‌های پری‌دریایی برای عروس خانم هایی که از اندامی متناسب برخوردارند مناسب‌تر ‌است
مهمترین نکات در انتخاب لباس عروس
۱.مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب لباس عروس می‌بایست مد نظر داشته باشید، انتخاب مدل لباس عروسی است که متناسب با اندام شما باشد و شما را خوش اندام‌تر ‌نشان دهد. لباس عروس هایی که دامن آنها A شکل است و یا دامن پف دار دارند، برای عروس خانم‌هایی که قسمت‌های پایین بدن آنها چاق است و اصطلاحا اندامی گلابی شکل دارند، مناسب است. مدل‌های پری‌دریایی برای عروس خانم هایی که از اندامی متناسب برخوردارند مناسب‌تر ‌است.
۲.پیشنهاد دیگر برای عروس خانم‌های لاغر و قدبلند، مدل‌های راسته است. عروس خانم‌هایی که نمی‌خواهند از دامن‌های پف دار یا A شکل استفاده کنند، این مدل می‌تواند مناسب باشد.
۳.در برخی از مدل‌های لباس عروس، یک قسمت تزئینی وجود دارد، نظیر یک پاپیون و یا چیزی شبیه به یک روبان یا کمربند و… که جهت جلوه دادن به لباس عروس استفاده می‌شود. در هنگام انتخاب لباس عروس، دقت کنید که این قسمت تزئینی، در کجای لباس است. اگر شما ریزنقش هستید این قسمت تزئینی نباید در قسمت‌های پایین تنه شما باشد چرا که شما را کوتاه‌تر ‌نشان می‌دهد. برای خانم‌های ریزنقش هرچه این قسمت بالاتر از کمر لباس عروس باشد کمک می‌کند که شما قدبلند‌تر ‌به نظر برسید. در مقابل اگر شما چاق هستید، بهتر است قسمت تزئینی لباس عروس در حوالی کمر آن باشد. این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب شما داشته باشد.
۴.قسمت مهم دیگر در لباس عروس، یقه آن است. شکل یقه را باید قبل از هرچیز با توجه به فرم هیکل‌تان انتخب کنید. به عنوان مثال لباس عروس‌های یقه هفت برای عروس‌های کوتاه قد که کمی هم چاق هستند مناسب‌تر ‌است. عروس هایی که بازوهای پُر دارند بهتر است از مدل‌های دکلته استفاده نکنند.
چند گام که شما را به انتخاب راحت تر برای لباس عروس راهنمایی میکند:
گام اول: در نظر گرفتن فرم و طرح اندام مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب یک لباس‌ عروس مناسب است. در کنار طرح اندام،  فرم کلی صورت و حتی رنگ پوست هم از فاکتورهای تاثیرگذار است.  برای مثال ‌خانم‌های ریز نقش هرگز نباید دنبال  لباس‌های عروس با پف‌های بسیار زیاد بروند حتی به قیمت به روز بودن و زیبایی این لباس‌ها. مثال دیگر اینکه خانم‌هایی با پوست سبزه نباید به فکر لباس‌های سفید یخچالی باشند!
گام دوم: فاکتور بعدی، انتخاب لباس عروس، با توجه به  مدلی است که برای موها در نظر داریم. این فاکتور در انتخاب تور مناسب از نظر نوع طراحی و کوتاه و بلندی، بسیار تاثیرگذار است. مثلا اگر قرار است شینیون پشت سر و خیلی بالا نباشد انتخاب مناسب، یک تور کار شده کوتاه است نه بلند! یادتن باشد  مدل مو در انتخاب یقه مناسب برای لباس عروس هم نقش بسزایی دارد. 
گام سوم: مرحله بعدی دخالت دادن سلیقه شخصی با در نظر گرفتن معیارهای قبلی، یعنی فرم اندام و مد روز است. البته باید دقت کنیم که سلیقه ما در انتخاب لباس تا زمانی می‌تواند نقش درستی در انتخاب ما بازی کند که قواعد طراحی را زیر پا نگذارد. مثلا نباید به  دلیل اعمال سلیقه شخصی در انتخاب لباس ایرادهای اندامی‌‌مان را بیشتر به تصویر بکشیم! نباید فراموش کنیم که نقش لباس عروس این است که ما را زیباتر از همیشه نشان دهد.
گام چهارم: بهتر است قبل از انتخاب نهایی، تصویر لباسی که با توجه به سلیقه و خواست شما قرار است برایتان دوخته شود از نزدیک ببینید. یک طراحی درست با در نظر گرفتن همه جزئیات می‌تواند تصویر نزدیکی از لباسی که قرار است بپوشید، به شما بدهد. روی همان تصویر می‌توانید نکاتی را که دوست ندارید یا ترجیح می‌دهید اضافه شود، به طراح گوشزد کنید تا نتیجه نهایی کار دقیقا همان چیزی باشد که بارها در ذهن‌تان دیده‌اید نه چیز دیگر!
گام پنجم: دقت کنید که تعداد دفعات پرو بالا نشان دهنده دقت کار مزون، یا طراح نیست! چرا که اگر دوخت و دوز بر اساس قواعد طراحی، دقت در جزئیات و الگوی درست انجام بگیرد، صرفا دو بار پرو برای رسیدن به نتیجه مطلوب کافی است. به خاطر داشته باشید که یکی از معیارهای سنجش مهارت طراحان لباس، توانایی آنها در  کشیدن الگوهای مطمئن برای لباس آن هم  بدون تکرار دفعات  یا همان شیوه  آزمون و خطاست!
گام ششم: یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای رسیدن به انتخاب درست، احساس راحتی و امنیت در لباس است. به خصوص که عروس باید ساعت‌هایی طولانی‌ با این لباس که اصلا قابل مقایسه با لباس‌های معمولی نیست، کنار بیاید! وزن مناسب و ثابت ماندن آن روی بدن، بدون حرکت‌و چرخش‌های اضافی از جمله مواردی هستند که به پوشنده لباس احساس راحتی و امنیت می‌دهند.
 
برای دانلود فایل این مطلب به صورت PDF روی لینک زیر کلیک کنید
 
Click This andisheh no.gif (125×70)